View Single Post
Trådstarter
31
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er neppe berre meg. Du bør revurdere språkbruken din om du føler det er eit problem at folk misforstår slikt. For det framstår ikkje som ei urimeleg tolkning.

Men du oppnår fortsatt ingen ting ved å gjere det. Du gjer kanskje dagen til politiet litt surare, men du oppnår inga endring, og du oppnår ingen gevinst for din eigen del. Tvert imot.

Om du meiner lovverket er urimeleg er ikkje løysinga å bryte det generelt sett. Det finst kanaler som har større potensiale for å fungere.

Forøvrig er det litt morsomt at du bruker så mykje energi på personangrep mot meg og andre som er ueinige med deg.
Vis hele sitatet...
Hadde jeg ville formidle at jeg skulle bruke vold mot politiet. Så hadde jeg skrevet noe så direkte som "Man må være føff, barsk og macho for å sloss med politiet/banke politiet"

Og jeg mener ikke at man oppnår endring ved å gjøre passiv motstand mot de. Forutenom å kanskje inspirere noen til å ikke bøye seg til hykleriet dem. Og jeg vet jeg ikke oppnår noen gevinst. Forutenom å beholde min egen ære. Noe de fleste den dag i dag forlengst har kastet ut av vinduet. Ære blir til og med sett ned på og sett på som umodent av mange. Men ikke jeg.

Og jeg er klar over at det ikke vil forandre loven ved å bryte den. Men det handler igjen om frihet og ære. Jeg er klar over disse andre kanalene. Og båten min ligger i de også.

Jeg har heller ikke gått til personangrep på hverken deg eller noen andre.

Jeg bare synes du virker bitter. Og som jeg sa. Ganske overlegen.

Jeg svarer kun med samme tone.

Men dette er kun min oppfatning.

Og den kan være like feil som mange sin oppfatning av meg.

Jeg har lagt merke til det at det er mye lettere og missforstå folk over text enn det er gjennom en vanlig samtale.

Ellers prøver jeg og holde tonen lett og munter

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Eg er forsåvidt einig i at narkotikapolitikken til dels ikkje er formålsteneleg, men at den bryt med menneskerettane... kan du underbygge den påstanden? Meg bekjent har dei fleste vestlege land, inkludert så godt som alle medlemslanda i Europarådet, på eit eller anna tidspunkt hatt lovgjeving som er relativt tett opp til norsk lovgjeving på området - utan at eg har fått med meg at EMD har slått ned på det.
Vis hele sitatet...
Jeg kan underbygge det for han.

Først og fremst så er det faktisk ikke EMD som bestemmer menneskerettighetene. De bestemmer man selv. Som et menneske.

Det er veldig simpelt.

Du bestemmer selv hva du gjør med din egen kropp.

På samme måte det bryter med menneskerettighetene å voldta noen. D.v.s tvinge noen til å gjøre noe de ikke vil med egen kropp.

Så bryter det også med menneskerettighetene å prøve å tvinge noen til å ikke gjøre det de selv vil med egen kropp. F.eks å prøve å nekte de å røyke litt plantemateriale. Eller selge litt plantemateriale for den saks skyld til noen som selv velger å kjøpe det.

Med andre ord.

Tvang bryter med menneskerettighetene.
Sist endret av Lars99; 12. november 2018 kl. 15:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.