View Single Post
Sitat av Lars99 Vis innlegg
Ikkesant. Men de/politiet har såklart ingenting å skamme seg over fordi de er på "den rette sidens av loven" så om de skader eller plyndre noen så har det ingenting å si. Fordi det er for "the greater good"

Hvem er de/politiet til å si at folk ikke kan røyke hasj når de selv går på piller og amfetamin. Og mange av dem røyker i tillegg hasj.
Vis hele sitatet...
Om politiet bryter loven så får det følger, de vil dømmes som alle andre. Blir de tatt for bruk av knark så er det akkurat like ille for en snut som en sivilist. Snuten vil i tillegg mest sannsynlig miste jobben.

De er en gjeng med hyklere og vi hadde klart oss mye bedre uten dem.
Vis hele sitatet...
Ja tror du virkelig det eller skriver du av deg frustrasjon og forbannelse? Du tenker at Norge som eneste land i verden bare burde avvikle rettsstaten fullstendig? Null politi, skal vi like godt fjerne lovverket og jussen også da? Den sterkeste rett skal gjelde? Høres ikke veldig stabilt ut og jeg nekter å tro at du faktisk mener akkurat dette.

Hvis vi hadde hat ordentlig, offentlig, påbudt opplæring i hvordan å takle f.eks mafia, voldtektsforbrytere, innbruddstyver, ransmenn og andre bråkemakere hadde vi stått mye sterkere som et SAMfunn.

Istedefor det noen styrer og resten må bøye seg funnet vi lever i den dag i dag.
Vis hele sitatet...
Dette blir bare for dumt, du mener at vi skal ha en bred opplæring av alle landets borgere i å stoppe kriminalitet, fordi du vil avvikle snuten? Er du tretten år gammel eller?


Jeg ser på han som mere oppegående enn de fleste andre mennesker fordi han er i stand til å tenke for seg selv. Han er i stand til å dømme mellom rett, galt, og rett ut idiotisk.
Vis hele sitatet...
Vel det er jo bevist at han ikke bryr seg særlig om lover og regler. At han likevel velger å være en lovbryter om han forstår at han gjør noe galt taler vel ikke akkurat til hans fordel?


Det er ingen forskjell mellom meg og vennene mine, eller politiet. Annet en at de har et skilt og uniform som vi er i doktriner til å tro alltid er de rette og barmhjertige.

Eller jo, det er en stor forskjell. Jeg og vennene mine går ikke rundt å forteller andre hva de skal gjøre, med mindre de mishandler noen såklart.
Vis hele sitatet...
Eh jo. Du og venna dine mangler politiutdannelse, dere mangler forståelse av rett og galt og dere fremstår ikke som skikket til å skulle håndheve lov og orden. Så jo, det er en kjempeforskjell.

Politiet og rettsvesenet, eller hele Norge sitt påståtte flertall, har INGEN rett til å fortelle noen at de ikke kan ta seg en joint, eller selge en joint til de som vil ha en, eller drive med en hobby som ikke er noe farlig for noen andre en de som skyter med softgunnen og eventuelt kan få en softgunkule sprettende tilbake i øyet og bli blind hvis du ikke bruker brikker.
Vis hele sitatet...
Jo faktisk. De har retten på sin side, kameraten dreit seg ut å nå får han føle konsekvensene av det. Han utviser dårlig dømmekraft og har også gjort det tidligere og mistet sine "våpen". Rett og rimelig.

Det å si at de er redde for at han kan true noen er rett og slett tåpelig når han aldri har oppført seg truende overfor noen. Ever. .
Vis hele sitatet...
Vel han jo bevist at han ikke er en lovlydig samfunnborger, og han viser stadig dårlig dømmekraft. Da må en se påstanden i lys av hans handlinger, han omgåes narkomane og har beviselig brukt narkotika. Om snuten ikke hadde reagert ville det fort blitt tjenesteforsømmelse.

Hvis han noen gang hadde fått for seg å true noen, så er det ingenting som kan stoppe han, det er ikke verre en at han bare kjøper en ny. Noe han uansett gjør fordi han liker å ha softgunkrig.
Og politiet forsetter å ta de, han fortsetter å protestere, han har fortsatt aldri truet noen, og kommer heller aldri til å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Han alt fått beslaglagt alt og likevel så skal han kjøpe ny, alt det snakket om at han kan skille mellom rett og galt det virker jo som rent preik.

Det jeg prøver å si er at det er dårlig dømmekraft av politiet å terge noen som er 100% fredfull og uskyldig, det skaper bare irritasjonsmomenter hos kameraten min som ALDRI kommer til å finne seg i bullshit.
Vis hele sitatet...
Jaja om du fortsatt tror at politiet reagerte som de gjorde for å terge kameraten din så sier det egentlig ganske mye om din egen vurderingsevne også.

Dere får ha en best mulig modningsprosess både du og kameraten din. 5-10 år fram i tid så tenker jeg dere begge ser ganske annerledes på denne saken, om dere ikke er så dumme at dere roter dere bort i fall mulig faenskap før den tid i ren aggresjon da. Noen ganger er faktisk helt greit å bare stoppe helt opp og tenke nøye gjennom en sak fra flere sider, forsøke å se for seg hvorfor motparten reagerte som de gjorde også forsøke å lære av det hele, til tross for at det koker i hodet samtidig.

Jeg skjønner at han er forbannet og sint, men det at han føler seg tråkket på betyr jo ikke at han hadde rett og at snuten hadde feil. Det sinnet han kjenner er jo bare hans følelser som kommer til overflaten. Det handler ikke om å "aldri gi seg", eller å "være pingle". Forsøk å tenk gjennom saken noen ganger i løpet av helgen.