View Single Post
Sitat av WebsterNick Vis innlegg
De fleste mødre ville vel sagt noe lignende for å få sønn eller datter til å slutte brått.
Hvilken mor er det som ønsker å se barna sine ruse seg og ødelegge livene sine?
Om du tenker litt på all narkopropagandaen våre foreldre og dems foreldre igjen er født og oppvokst på og har fått trykka inn i skallen igjennom flere år, tror du virkelig de bare skal skifte mening fordi sønnen eller datteren sier at "det er mindre farlig en alkohol" eller noe annet greier?

Jeg hadde i hvertfall ikke skiftet mening basert på kun min sønn eller datter som sa noe slikt om jeg var oppvokst på at alt av narkotika er farlig og selv det å prøve en joint 1 gang er nok til at man blir heroinist og uteligger.

De fleste foreldre ønsker ikke å se eller vite at barna sine ruse seg uansett hva slags rusmiddel det er, er man virkelig en dårlig forelder fordi man ønsker barna sine alt godt i verden og blir sur fordi ungen rører farlig stoff?

Hadde du som forelder virkelig blitt glad om sønnen eller datteren din kom hjem en dag og fortale deg at de har begynt å sette sprøyter eller snorte coke?`
For det tviler jeg sterkt på.

Og virkelig folkens... krangle om hvilke historier som er løgn og ikke?
Dette er ingen barnehage.
Vis hele sitatet...
Det er en ting å være en bekymret forelder og å ville sitt barn sitt beste. Men her så truer moren faktisk med å kutte all kontakt.
Jeg vet ikke om hun mente dette, men om hun gjør det så er ikke hun mye av en mor som plutselig ikke vil ha noe med sin egen sønn å gjøre fordi han røyker.

Personlig, om det var mitt barn så hadde jeg nok blitt veldig bekymret og kanskje frustrert om jeg fant ut at mitt eget barn satt sprøyter med heroin eller sniffet amfetamin. Men jeg hadde aldri sagt noe slikt som at jeg ville bryte kontakten. Det mest ekstreme jeg kunne ha funnet på å gjøre ville nok vært å få sønnen/datteren min innlagt på avrusning, men samtidig så er jeg også klar over at man ikke kan tvinge noen til å slutte med rus. Det er noe h*n må finne ut av selv.

Hadde derimot min mor eller far sagt dette til meg så hadde jeg gitt ganske faen. Dersom alt jeg må gjøre "galt" for at min egen forelder ikke lenger vil ha noe å gjøre med meg er at jeg ruser meg, så hadde jeg faktisk brutt kontakten på eget initativ og ikke lenger ansett h*n som noen forelder i ordets rette forstand.
Sist endret av Who?; 3. november 2018 kl. 23:40.