View Single Post
Synes det er overraskende å lese hvordan mange slakter moren til ts. Jeg har full forståelse for hennes reaksjon. Jeg kjenner henne ikke, men de stygge uttalelsene er sagt i affekt og jeg kan se for meg at min mor hadde reagert på samme måte.

Dessuten var det hun som fersket deg. Alt kom på en gang og sjokket blir vel ikke mindre av det.

Den største grunnen til sinnet er sikkert skuffelsen og jeg gir henne medhold i mye, fordi du bor under hennes tak. Hun har rett til å bestemme om det er greit med narkotika i hennes hjem eller ikke.

At du har ting på stell er vel et godt argument, men det blir vel kanskje ugyldig da din mor alltid vil tenke at du ville gjort det bedre uten hasj og at du pisser på potensialet ditt.

Hasj er hasj, men for de som ikke har hatt mulighet til å forstå at det ikke er så ille som mye annet, så faller hasjen fort under samme kategori som sterkere stoffer.

I ditt tilfelle ville jeg nok lagt meg litt flat og forsøkt å bruke god tid på å opplyse. Kanskje gjennom saklige samtaler og med hjelp av gode, norske dokumentarer?

Gjør det tydelig at du forstår hvorfor hun reagerer (hvis du gjør det). Legg hasjen på hylla til du overtar leiligheten din? Jeg vet ikke. Er ikke noe englebarn selv, men for meg er et godt forhold til mine foreldre viktigere enn veldig mye annet.