View Single Post
God kveld.

Hva mener dere om prostitusjon, et av verdens eldste yrker, burde det bli legalisert?

Jeg husker ikke å ha sett at det er tatt opp før, men om det er dèt, så beklager jeg. Jeg tenkte på det for litt siden, og fikk noen umiddelbare tanker om dette.

Ville det ikke fjernet mye menneskehandel og pimp-virksomheten?

Hvis det ble et skattebelagt yrke, ville det ikke da åpnet for flere arbeidsplasser for kvinner hovedsaklig? Og bordeller som blir statlig regulert, ville vel da vært uten sykdommer og dårlige arbeidsforhold?

Noen kvinner jeg har spurt, mener at prositusjon er nedvergende ovenfor kvinner, og at å legalisere det ville bare være mer nedvergende, men er det ikke da like dumt å kriminalisere det? Blir ikke det litt som å samtidig "skadeliggjøre" (beklager begrepet?) kvinner, som at det faktisk "viser" at dem er nedtrykket? Det finnes da prostituerte menn også, men jeg har aldri hørt at menn føler seg nedtrykket, om de selger seg eller ei? (Sånn sett bort ifra sammenhengen mellom kvinner og menn mtp medier, dagens syn på kropp, sex, osv.)

Jeg har egentlig ikke gjort opp noen mening, det jeg gjør her er bare å drøfte umiddelbare tanker som jeg fikk når jeg tenkte over det.

Hva mener freak om prostitusjon? Hva slags positive og negative ting popper opp i hodene deres?
Sist endret av Bruskork1; 3. juli 2013 kl. 20:41.