View Single Post
For meg høres det bare rart ut, kredittsjekken er gjort på sekunder. Store profesjonelle aktører gjør som regel det de kan for redusere risiko. Risiko ved lav kredittscore er høy, og tipper aksjonærene til sist ville reagert om Telenor hadde penger utestående. Av egen erfaring fikk jeg ikke engang internettabb, mobilabb eller noe på avbetaling sålenge anmerkningene var registrert å ikke gjort opp. Jeg måtte finne alternative løsninger. Og jeg testet alle selskapene, blankt avvist. Og jeg vet om mange godt voksne med kontantkort fordi de ikke har kredittscore god nok til abonnement.

Kan det være at kreditor har gitt opp å fornye kravet? Kravet skal fornyes hvert 5 år tror jeg. Om de oversitter fristen mister de retten til å drive inn kravet? Eller kan det være at du har bare har hatt inkassotrøbbel uten at det har blitt sak i forliksrådet? Min erfaring er at anmerkninger de blir sittende til de er gjort opp og sålenge en har dem så er det mange ting vanlige folk tar for gitt de med anmerkninger ikke kan ta del i, abonnementer er en ting jeg har hatt trøbbel med.

Kanskje er forbruket per måned nå med dagens abonnement der masse er inkludert inkl ringetid, sms og data at selskapene har nedvurdert risikoen for å at folk misbruker eller gir blaffen i å betale? Halve livet forsvinner jo om telefonen blir stengt ned. Kanskje er mobilen det som har høyest prioritet folk nå om dagen?

Om det ikke er kredittsjekk på abonnement så er det jo det en gladsak for de om bruket her som sliter med gjeldsordning, venter på gjeldsordning eller på annen måte sliter med lav kredittscore. Med et abonnement så sparer de brått en hundrings eller tre per måned.