View Single Post
Sitat av Badeand Vis innlegg
Takk for tilbakemelding, Dodecha. Jeg var uheldig og brukte en vifte til tørking som blåste soppene av arket. (føler meg dum..) Nå vet jeg ikke hvilke sopp som er 26 og 31. Soppene er nå tørka, og de ser så like ut at jeg klarer ikke å se hvilke som er hvilke. Tror du 26 og 31 kan være en giftig forvekslingart. Hvis det medfører noen risiko tror jeg at jeg kaster alt og samler nye i stedet. Hva vil du råde meg til?
Vis hele sitatet...
sier seg selv at om du vil være sikker så kaster du det..
men så over bildene, og jeg ville ikke kasta alle pga det der da jeg ikke ser noen giftige forvekslingarter det kunne vært.

det sagt så hadde jeg aldri solgt el gitt bort noe av den batchen, for selv om jeg tror det ikke er no veldig giftig der så er det godt mulig det kan gi lettere ubehag.

skal du bruke det selv og kan ta forbehold om evt litt kvalme el dårlig mage og ikke gidder plukke mer så kan det nok brukes, jeg ville hvertfall gjort det i det tilfellet.

Sitat av Okayda Vis innlegg
Her er bilder av en sopptype som kan ligne veldig denne sesongen. Har sett samme sopp i fjor men untaket av den spissen på toppen. Vet ikke om dette er en mutering eller om det er vanlig.



Vis hele sitatet...
det der er definitivt ikke flein el en muttering, men joa en forvekslingsart jeg ikke kan si jeg husker å ha sett.
Sist endret av Munted Artist; 9. september 2019 kl. 02:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.