View Single Post
God kveld til alle spesialister!

Jeg har kun sett vag informasjon rundt dette med å grave ned ferskplukkede fleinsopp i hager hvor det i utgangspunktet ikke vokser flein. Men om man da passer på at forholdene hvor man graver de ned er så like som mulig hvor man fant dem, har dette en effekt for videre vekst på den nedgravde plassen?

I så fall, hva er prosessen her? hvor langt ned skal det graves? burde det graves ned ferskt i høst, eller burde man fryse den ned og grave ned på våren.

Håper noen har kunnskap rundt dette, og kan gi noen verdifulle tips av egen erfaring?

Sitat av mås'n Vis innlegg
Vet det er høysesong i sopptember, men vet lite om sjansene for å finne flein i første halvdel av August. Har noen noe kunnskap eller erfaringer de kunne delt med meg?
Bor på Nordmøre
Vis hele sitatet...
Til info så var 'høysesong' ifjor i slutten av november på østlandet. Selvom første flush var merkbar i midten av juli. faktisk 2 dager før første snøfall var peaken der hvor vennen min normalt finner sine gode venner.

Men som sagt første flushen opplever vennen min alltid i juli, men det er betrtaktlig mindre enn i høysesongen.
Sist endret av Wild_Boar; 3. august 2017 kl. 00:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.