View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew


Werewolf. 31min 3sek totalt. Research: 8min 5sek, skisse: 7min 35sek, farger og finish: 15min 23sek. Pilot feed GP4 1.0, på A8-kartotekkort fra HAN. Soundtrack: Daft Punk Random Access Memories

Sent, lite energi, så håpet på en kjapp greie som linjene i Dullahan. «Kanskje det finnes en forenklet varulv» Ikke ved første bildesøk. «Kanskje jeg kan forenkle varulvene selv, så tar det kort tid å tegne» «Du, forenklinga vil ta møkklang tid. Husk historien om Picasso som tegnet et flott portrett av noen med 7 streker, og så priset det til $10 000 fordi det tok så lang tid å lære å bli så god». Okei. Denne varulven var kul. Og så brukte jeg et par bilder av dongeribukser som referanser. Litt tanke på anatomien i armene. Proko har videoer der han går gjennom musklene i forskjellige kroppsdeler. Anatomi kommer nok på læreplanen min etterhvert.

Jeg er fortsatt tilhenger av riktighet over symmetri. Produserer noe daglig? Check. Neste prioritet: Læring. Ikke at produktet skal være så flott å se på.

Det var veldig hyggelig å bruke kun Pilot-en igjen. Raskere, og et avbrekk fra blyant - viskelær - gjenta - edding - farger. Kulepenna kan man bruke som en slags pensel, med veldig lette strøk, og mye tyngre. Så gjelder det bare å ha et dårlig fotooppsett, så slike nyanser ikke synes.

Dongeribukse i stedet for beina, fordi da ser man virkelig at det er en varulv. De liker slitesterke materialer. Jeg skulle satt av mer plass til beina, som er bøyde i tegninga.

Skisse i grønt fordi jeg hadde lyst til å se hva som gjenstod. Planen var å kun bruke svart og blå i tegninga over. Det røde snek seg inn. Målte opp hvor midten av kroppen var, og så hvor mange hoder høy denne figuren er. Så Loomis-hode, og en boks til overkroppen. Omtrent her glemte jeg at skissen bør være 3-dimensjonal, med sfærer og prismer, i stedet for 2-dimensjonal med sirkler og rektangler.

Video: Daily Routine of Successful Artists - Asking Pros (20min) Proko.

Post: 22min 3sek.