View Single Post
Laurentius, du har rett der, moren min er klasseforstander for en Vk2 klasse og tjener 25000 i måneden, og på en kyst tanker f. eks tjener man rundt 30-35.000 kr i måneden, og da har jo man en måne fri og en på.

Tar du for eksempel utdanning som rørlegger f. eks. kommer jo bedriftene løpendes til deg for å tilby deg jobb!Og det er også etter to år på skole, tror ikke det er så mange som kommer løpendes etter deg etter 3 år på almen for å tilby deg en fast jobb i to år der du faktisk bare stiger gradvis i lønn og får et fagbrev til slutt på. Du er jo nesten garantert jobb etter fagbrevet også.


Jeg gjør det ganske så enkelt, Gk. Mek. --> Vk1 Sjøfartsfag --> 2 år ute i læretid som matros og faktisk tjener penger --> Vk2 Nautisk utdanning --> 2 år ute i læretid som styrmann og kan da faktisk bli kaptein på en båt etter hvert. Ganske enkelt og greit!
Etter Vk1 Sjøfartsfag, læretiden og fagbrevet kan jo jeg faktisk jobbe videre som matros hvist jeg vil, og det er enkelte rederi som betaler utdanningen videre for folk med avtaler om at de tar læretiden hos dem og jobber der videre.
Sist endret av ^V|per^^; 15. oktober 2003 kl. 22:22.