View Single Post
Man kan bli temmelig borte og irrasjonell på kokain, ganske så ut av det blå. Jeg opplevde selv én gang kokain, en litt stor linje, kanskje, men det må først og fremst ha vært en spesiell timing med promille og nerveystem, gå rett i fletta, og bringe meg til i påfallende grad å ignorere samværet rundt meg og bruke all min oppmerksomhet på å sende en absurd, amorøs facebook-melding til en perifer bekjent som attpåtil var eksen til en av dem jeg satt hjemme oss, og så ta et like kunstig og overrumplende initiativ til å dra hjem til en jente jeg holdt litt på med på den tiden (og fremme ikke hatt mer tilstedeværelse enn til å velte katteskålen og ligge og gnisse tenner).

Et dypere problem her, eller utfordring, om du vil, ser jo ut til å være at hun kanskje har tendenser til utagerende og avreagerende adferd på sterke og forvirrende følelser, som hverken negerer eller gjør falske følelsene hun har overfor deg, eller er noe hun kan “skjerpe seg” fra, men som allikevel vil skape stunder av fortvilelse for deg (og henne), sånn som nå, og så er spørsmålet, for tillitsbrudd er det jo, om det hver gang dreper noe i deg i følelsene dine overfor henne, eller om du i en slags “commitment” står igjennom dem - til den andre siden, eller til et forhold av kjærlighet og forståelse med litt ups and downs. Tillit kan ligge på forskjellige plan, og vonde følelser fra fortiden, og deres utløp, har ofte mer nytte av nåde enn dom.

Angående de fantasiene dine om at noen andre har nytt opplevelsen av henne (heller, og i grunnen heitere, å “gi bort” kroppen sin enn å være robot et par minutter med ikke annet enn sosialt fundert egobekreftelse som resultat, tenker nå jeg), blekner den slags, skulle jeg mene - om “nach”-knullet så varte to minutter eller tretti - i forhold til din viten om faktisk intimitet og reell, personlig, innflytelse, og altså hennes livs bane, men jeg tror ikke jeg har hatt slike hjemsøkelser med akkurat det fokuset, så du får ta det fra en annen.

Alt i alt: Kokain kan fint gjøre en temmelig blåst, sende en i fri flukt på absurde, oppkonstruerte følelser, - mer uforutsigbart, egentlig, enn amfetaminets persistente mani.
Sist endret av exocytose; 1. desember 2023 kl. 02:19.