View Single Post
Trådstarter
105
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva skjedde?
Vis hele sitatet...
Jeg var hos ei venninne og hadde det veldig fint, vi hadde en stor madrass på gulvet, fine lys og god musikk. Hadde gode samtaler og masse latter, helt til jeg fikk en melding om at jeg måtte komme hjem og lufte hunden for kvelden. Jeg hadde helt glemt det - ELENDIG planlagt. Jeg har vært ute blant folk, tatt buss og alt det styret på LSD tidligere med null problemer tidligere, så jeg tenkte det skulle gå helt fint. Jeg var i tillegg i utrolig godt humør og kunne ikke i min villeste fantasi sett for meg hvor brått det kunne snu. Når jeg dro ut døren var jeg ca. 3 timer inn i trippen.

Jeg kom meg fra venninnen min og ned til bussen uten store problemer, men i løpet av bussturen tok det en brå vending. Jeg hørte på musikk og prøvde å ikke le (slet fortsatt med latterkrampe), så jeg tenkte jeg skulle gå inn på TikTok for å roe meg ned. Telefonen min og sosiale medier har alltid vært en trygghet for meg i mine tidligere tripper, så jeg tenkte det var en god idé.

Det som skjedde var at den første videoen som poppet opp på TikTok ble veldig rar. Folkene bevegde seg merkelig og lyden ble skurrete. Jeg trykket på kommentarfeltet for å se om noen andre hadde lagt merke til hvor rar videoen var og om de hadde kommentert det, men alle kommentarene var vanlige. Jeg prøvde da å scrolle videre, men hver eneste video jeg så var bare skikkelig... rar. Fjesene til folkene i videoene forvrengte seg og stemmene ble demon-aktige. Jeg følte rett og slett at alle i videoene var ute etter å ta meg. Jeg innså da at, "Shit, jeg bad tripper." Den panikken jeg følte i det sekundet har jeg aldri opplevd før. Jeg kan enda kjenne det i kroppen.

Jeg slo av mobilen og prøvde å kikke meg rundt for å se på de andre menneskene på bussen. Jeg er her. Livet er ekte. Jeg er ikke i en skrekkfilm. Det roet seg, jeg fikk luftet hunden og kommet meg til sengs. Hodet var fortsatt helt grøt, så jeg skulle prøvde å sette på musikk... og det samme skjedde. Ordene i sangen ga ingen mening, de sang ikke ord engang, det var bare usammenhengende bokstaver. Jeg følte de sang i koder for å skremme meg. Da satt panikken inn igjen. Jeg prøvde å bytte sang et par ganger uten noe nytte. Til slutt innså jeg at jeg bare måtte legge meg ned og prøve å ri det ut. Minutter føltes ut som timer, tid hadde ingen mening, tankene mine var ikke tanker lenger og alt var bare vondt og ubehagelig. Kroppen min føltes ikke ut som min egen og jeg gikk i ett med omgivelsene - på den verste måten mulig. Til tider glemte jeg hvordan jeg skulle puste, så jeg holdt pusten til jeg følte jeg skulle besvime opptil flere ganger. Jeg var overbevist om at det aldri ville gå over. Ord kan ikke beskrive hvor forferdelig det var.

Etterhvert bestemte jeg meg for å kikke på stoppeklokken. Det hadde gått 5 timer siden jeg spiste soppen, selv om det føltes ut som 10 døgn. Jeg klarte å samle tankene mine litt og fikk sendt en melding til venninnen jeg var med tidligere, og vi endte opp med å skrive fram og tilbake i rundt en halvtime. Jeg innså til slutt at jeg hadde klart å komme meg ut av den onde sirkelen og at rusen var på vei ut av kroppen min. Heldigvis.

Alt i alt var det en kombinasjon av dårlig planlegging og overlegenhet. Jeg har tatt psykedelika såpass mange ganger og aldri fått en dårlig opplevelse, så jeg trodde rett og slett ikke at jeg "hadde det i meg". Jeg hadde lest litt om bad trips, men kunne ikke sett for meg hvor ille det faktisk kunne bli. Selv når jeg prøver å skrive om hendelsen her så ser jeg at jeg ikke klarer å få fram nøyaktig hvor forferdelig det var. Jeg følte rett og slett at jeg var i en skrekkfilm som aldri ville ta slutt.

Nei, psykedelika er virkelig ingen lek. Dette er nok noe jeg kommer til å slite med i lang tid fremover. Dårlig karma.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor mye tok du, hvordan ble det inntatt, og i hvilken setting?

Det går over av seg selv, marerittet kommer ikke tilbake.
Har selv vært der, ikke spesielt trivelig mens det pågår.
Psilocybin er ikke til å spøke med.
Vis hele sitatet...
Jeg tok ca 1,5 gram. Blandet det med nugatti og spiste det rett fra skjeen. Var med ei venninne i leiligheten hennes, utrolig koselige omgivelser, men måtte dra hjem midt i trippen og det var absolutt det verste jeg kunne gjøre. Jeg kommer trolig ikke til å tørre å røre disse sakene igjen, men om jeg gjør så kommer jeg absolutt til å være langt mer forsiktig både med dosering og setting.

Sitat av Jerna Vis innlegg
Det går over ja. Har merka at flein er mer emosjonelt enn lsd som gjerne er mer visuelt..

Gi det tid og få det på avstand, det er tøft mens det står på. Sopp er noe av det tryggeste man kan ha I seg men det kjennes ikke slik ut når man blir konfrontert
Vis hele sitatet...
Ja, jeg hadde nok ikke forventet at de to stoffene skulle påvirke kroppen på så ulike måter. Hver gang jeg har tatt LSD har jeg blitt så opphengt i lysshow at jeg knapt har klart å tenke på noe annet, mens soppen ga ekstreme hallusinasjoner og langt dypere tanker.
Sist endret av m0lly; 12. oktober 2021 kl. 13:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.