View Single Post
Hvis man skal begynne å glemme hva som skjedde for lenge siden så må man først kvitte seg med alt som gjør at svarte fortsatt er offer for det tankesettet som har fått blomstre der, og som har fortsatt å gjøre det helt til i dag. Svarte fikk stemmerett i 1965 FFS, det er helt utrolig sent! Hvis du nekter å tro at situasjonen er som jeg beskriver så kan du egentlig ta en titt på Robhols post rett over min, som beskrev det jeg posta like etterpå i mye større, og bedre detalj og hvis du fortsatt ikke forstår det er det vel heller du som har bomma på et eller annet fremfor at alle svarte som nå tar til motmæle "bare må gå videre". Ansvarsløs og perspektivløs holdning, for ikke å si ganske naiv.

Når det gjelder det andre poenget ditt, legger du ikke merke til hvor mye amerikanere refererer til farge i dagligtalen? Her sier vi pakistaner, iraner, same osv, der er det black, hespanic, white, native American osv. det er helt motsatt, og det faktum at du har likestilt Trumps meninger med alle andre meninger og ikke trodd på at flertallet av svarte støtter BLM gjør at jeg tenker du bør utvide horisonten litt.

Sitat av Synderen Vis innlegg
For lenge siden (Juni) så var det litt rykter som sa at Trump kom til å trekke seg fra valget om meningsmålingene ble mye verre. Jeg tror aldri det hadde skjedd på det punktet, Trump virker altfor narsissistisk til å kunne trekke fra valget og tape ansikt på den måten. Men! Nå har han den perfekte unnskyldningen til å trekke seg fra valget, en unnskyldning som han kan bruke uten å totalt knuse egoet, en unnskyldning som gir han litt spillerom. Trekker han seg på grunn av sykdommen, så kan han stå på sidelinjen senere å skrike at han tapte ikke valget, at det ikke var en fair fight, at det var valgjuks. Meningsmålingene har jo ikke akkurat gått Trump sin vei siden debatten, er hans tro på at han kan vinne større enn frykten for å tape? Jeg tror ikke dette kommer til å skje, men det er jo ikke ukjent at når Trump er involvert så vet man aldri hva han kan finne på.
Vis hele sitatet...


Godt poeng! Jeg tror heller ikke det vil skje, men det har vært et trekk ved Trump lenge, han som skrev selvbiografien hans har flere ganger påpekt at det er signaturtrikset hans fordi han er en pingle som hater å tape ansikt. Greia nå er at uansett hvordan prognosene ser ut så virker Trump skråsikker på at han uansett kommer til å vinne like vel.
Sist endret av equimanthorn; 6. oktober 2020 kl. 21:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.