View Single Post
Jeg håper virkelig noen her tar seg 5 minutters tid, og leser det jeg skriver her, for jeg trenger alles hjelp med den saken her.

Dette skjedde i dag da jeg skulle møte en kompiss i gata: Vi gikk gjennom noe som kalles for gågata, et lite senter på en måte med noen få butikker, så er det liksom en gate man kan gå gjennom.. uansett, vi fikk øye på et par snutebiskjer, eller.. det var faktisk 4 av de. jeg kjente at jeg fikk noia, for jeg hadde en 0.3 grams bønne i lomma. En av hundende gikk forbi meg, men av en eller annen merkelig grunn stoppet de meg ikke. jeg fant ut at det var best å gå, men så fort jeg var ute av bygget (gikk ut på siden) og til andre enden av senteret, ble jeg møtt av en dame som skrek politi, og at jeg måtte stå i ro ! biskja hadde tydligvis fått snerten av noe, og de skulle ranssake meg med en gang. jeg skrek: ikke faen og løp alt jeg kunne bortover en vei som leder mot et utested, og der tokk jeg til vennstre og fortsatte litt bortover. eneste jeg tenkte på var kompissen min som sto igjen, for bønna hadde jeg kastet fra meg.

jeg gikk tilbake der han sto, og sa til politiet at jeg var livredd hunder, at det var grunnen til at jeg løp, men tror ikke de trodde helt på det. de ransaket meg, og fant en mini digitalvekt (flipscale) og et longpaper. jeg sa hele tiden til de at de ikke kunne ta meg for det, og at det er lov å har vekt og papir, og de sa ikke noe på det. men dette var oslo snut som var blitt etterspurt av politiet i kongsvinger der jeg bor, pga manglende ressurser. så så fort de var ferdige ringte de lokalsnuten (som vi så godt kjenner) og de ville ta en tur hjem til meg. jeg spurte om de kunne det uten ransakelses ordre eller noen papirer på det, men de sa de ikke trengte pga. ferske spor. jeg nektet de å gå inn hjemme hos meg, og eieren av huset (min far) var heller ikke hjemme da. har de lov til det ? kan de virkelig gjøre dette ? jeg sa til de at de skulle få høre det senere hvis de de sa ikke stemte, men snuten sa bare jeg ikke skulle være frekk i kjeften. de fant en flaskebong hjemme hos meg, + noen rister, piperensere, og stripsposer. alle de tre siste tingene er lov å ha så lenge det er ubrukt, og jeg sa det til han, men han skulle fortsatt ha det med seg. det endte med at jeg måtte pisse på stasjonen, som visste positivt på THC, + at de tokk digital vekta mi som jeg ga 1200 kr for, for ca 2 uker siden. får ganske sikkert en bot og bekymringsmelding til barenvernet følger også med.

Så det jeg lurer på: har de lov til å ta vekta mi ? har de lov å dra hjem til meg på denne måten å ransake ? hvem kan jeg kontakte og ta dette opp med ? jeg takker alle som kan hjelpe meg med dette, for det eneste jeg vil nå er å spytte svina i trynet å vise de at de har tatt feil !