View Single Post
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
184
Sitat av enukjentperson Vis innlegg
1. Har det noe å si at kort er fra norsk bank og er koblet opp mot PayPal-kontoen?
Vis hele sitatet...
Når du handler varer fra norske sider, vil jeg tro transaksjonen foregår i NOK? Men Paypal-kontoen din står i USD? I så fall blir transaksjonen rapporteringspliktig til valutaregisteret, ja.

Alle som driver valutavirksomhet iht. Finansforetakslovens definisjon på norsk jord, er rapporteringspliktig ovenfor valutaregisteret. Hvorvidt Paypal har en norsk avdeling og org. nummer og faller inn under denne definisjonen eller ikke, er jeg såpass usikker på at jeg velger å avstå fra å svare på.


Sitat av enukjentperson Vis innlegg
2. Vil PayPal fryse kontoen min om transaksjoner på 2000 kroner kommer inn i blant? Maks 5000 i måneden.
Vis hele sitatet...
Det ser jeg ingen grunn til at Paypal skulle finne på å gjøre det. Det er jo tross alt derfor de er der, for at du skal kunne sende og motta penger. Og det er jo relativt beskjedne summer det er snakk om.


Har du vurdert å opprette et enkeltmannsforetak, og heller gjøre dette på lovlig vis? Det er sjeldent jeg reklamerer for å gjøre ting hvitt, men i ditt tilfelle må jeg si at jeg hadde vurdert det istedenfor å styre masse med å gjøre det svart. Vi har ikke så vanvittig høye skatteprosenter i Norge, så på de 50-60.000 kronene du drar inn i løpet av et år, hadde du fått beholde mesteparten selv uansett.