View Single Post
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av Zepur Vis innlegg
Du står fritt fram til å bestride vitenskap. Men du må nok belage deg på å gjøre dette ved metoder som fungerer i verden vi, tilsynelatende, lever i.
Vis hele sitatet...
Nei, det må jeg ikke. Jeg trenger ikke mer enn filosofi, det er du som har noe å argumentere mot og du klarte deg særdeles dårlig.

Jeg streker av på tavla for førstemann som ikke skjønte en dritt av posten min.


Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Han vil nok bare ha frem at vi alle kun har en virkelighet å forholde oss til, finnes det en annen virkelighet så kan vi ta opp den diskusjonen når noen har oppdaget den, vi kan fortsette å lete men å påstå at den er der eller at den ikke er der er helt meningsløst.

Det som ikke kan bevises eller motbevises er "en fortelling eller et litterært verk som ikke gjør krav på å være basert på fakta." Altså fiksjon
Vis hele sitatet...
Som svar på dette skal jeg gjenta meg selv:

"Et annet foretrukket argument for det vitenskapelige verdenssynet er at man uansett lever i en verden hvor alt tyder på at nettopp nevnte vitenskapelige virkelighet er sann, og derfor er det meningsløst å spekulere i noe annet. Det smarteste er dermed å leve i illusjonen. Dette er lite annet enn intellektuell feighet, og skulle man på noen måte tro at det gjør vitenskapen som rettesnor til absolutt sannhet om virkeligheten er man igjen besatt av grove vrangforestillinger."

Sitat av nutz Vis innlegg
Din tro på en vitenskapelig metode er i seg selv en motstridelese av den vitenskapelige metode.
Vis hele sitatet...
Yes! titegn
Sist endret av Apraksin; 4. mars 2015 kl. 20:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.