View Single Post
Det blir vel motstridende og si at det er "rasjonelt" og tro på gud. Når det er sagt tror jeg absolutt på en form for skaper, jeg er også overbevist om at min bevissthet kommer til å fortsette å eksistere etter mitt legeme er død. I hvilken form er umulig å si, men jeg håper i alle fall det blir noe Allah (get it lys og kjærlighet.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Islam er også nøye med å understreke at alle menneskelige forestillinger om "Gud" ikke er i nærheten av hva Gud egentlig er. Gud er sannhet (hvordan kan man fornekte sannhet?.
Vis hele sitatet...
Dette er et godt poeng, vitenskapen blir jo på mange måter "den eneste form for sannhet" MEN jeg syntes alikevell ikke at konseptet om en skaper er motstridende til vitenskapen.

Dette er et godt poeng, vitenskapen blir jo på mange måter "den eneste form for sannhet" MEN jeg syntes allikevel ikke at konseptet om en skaper er motstridende til vitenskapen.

Inntrykket jeg har er at mer og mer folk blir ateister, men samtidig har vitenskapen vanskeligere og vanskeligere og avkrefte at det KAN finnes en form for skaper.

Det er jo en kjent premiss i vitenskapen at faget trenger ett gratis mirakel nemlig «The big bang.»

(Beklager for dobbel setning)
Sist endret av Glade; 4. mars 2015 kl. 16:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.