View Single Post
Sitat av Choobe Vis innlegg
Det er fullt mulig at ingenting overnaturlig eksisterer, bare fordi vi ikke helt vet hvordan det skjedde, betyr ikke det at det var en "gud". Den siste teorien jeg leste var at the big bang var ett resultat av en 4-dimensjonell stjerne som gikk supernova, det er ikke overnaturlig, universet kan eksistere i ett svart hull i ett annet univers.

Og det kan ha oppstått fra intet, kvantefysikk tillater at noe oppstår fra ingenting så lenge det "motsatte" også oppstår (veeldig forenklet), kanskje to motsatte partikler oppstå og slo sammen og lagde universet?

Jeg tviler også på at de jeg nevnte er de eneste mulige teoriene, men det er de jeg kom på i farta som ikke krever en "gud"/overnaturlig skapning.
Vis hele sitatet...
Jeg sa aldri at det ikke var mulig at ingenting overnaturlig eksisterer, dermed tvert i mot. Altså, ingenting kan oppstå fra intet, dette er første regelen ved energi: Energi kan ikke bli skapt eller bli mindre, bare gjøres om til en annen form. (Vet da forsåvidt ikke om dette bare er en teori, eller om den faktisk er en regel, men det vil i så fall motbevise kvanteteorien som du høy sannsynelig ikke har lest deg godt nok inn i for å skjønne fullt ut, forsåvidt ikke jeg heller)

Hva eksisterte først? Kan noe eksistere uten noe grunnlag i det heletatt? Derfor kom jeg til tanken om at det første i eksistens bare var en ide, og det utviklet seg derfra. Sa også at vi kom til å forstå dette senere en tid, men jeg har ikke noen form for svar og alt blir bare til spekulasjon.

Hvis dette innlegg også blir slettet, venligst send meg en meldning of fortell hvorfor. Blir veldig vanskelig for meg å forstå hvorfor mange av innleggende jeg skriver blir slettet uten noen form for grunn.