View Single Post
Sitat av SteinOveHelset Vis innlegg
Hei,
er det noen her som har søkt startlån hos Husbanken?
Jeg skal til å sende inn søknad, men lurer på om noen her inne vet hvor lang behandligstid det er?
Vis hele sitatet...
Jeg fikk svar på under en uke.

Jeg har et hus på 300 kvd som jeg kjøpte for underkant av et år siden. 2,3 mill i lån på meg alene som kommunalt ansatt :-) Mekket to utleieleiligheter etter huset ble kjøpt, så nå bor jeg sånn sett gratis, da utleie inntektene dekker renter og avdrag på lånet.

Hadde null egenkapital og fikk rente på 3,5%. Fikk tilbud av to forskjellige banker som kunne finansiere 100%. Ingen kausjonist. Søkte startlån etter huset var kjøpt og fikk innvilget det. Så kan ikke si at jeg er spesielt plaget med å komme inn på boligmarkedet nei :-)

Har også flere kamerater som nylig har kjøpt hvert sitt hus. Noen total renoverte, andre bygget og siste flyttet bare inn. Alle med lån på mellom 1,5 til 2 mill. Noen alene og andre med samboer. Alle med stort sett total inntekt på under 400.000 kr.

I følge SIFO tallene lyste de ganske rødt hos bankene. Så tror enkelte kan slite med en renteøkning. Men nå lever jeg og alle jeg kjenner mye bedre enn da vi var inn i leiemarkedet.