View Single Post
Hele saken er et surr av av sannhet og løgn, fakta og konspirasjon. Men det er lov å stille spørsmål, ja. Har opptil flere selv, faktisk. Ikke bare etter å ha sett denne filmen (første gangen jeg har sett den), men de samme spørsmålene jeg har hadt i 10 år.
Jeg liker å lese historie, og etterkrigstidens USA er det lett å mistenke for litt av hvert. Saker som Watergate, Bay of pigs, drapene på King og Kennedyene, Iran\Contras affæren er noe alle har hørt om. USA har vært innblandet i 15-20 konflikter etter -45 Vietnam, Korea, Irak, Afghanistan, flere steder i Sør-Amerika, for å nevne noen. Mange får dårlige vibber når de hører navnene Nixon, Reagan, Bushene. Dette, sammen med halvbrae filmer med tema "Black ops" o.l., gjør at mange får et halvfrynsete inntrykk av USA som et land der makta og pengene rår, og korrupte politikere kan gjøre hva de vil. Det kommer alltid noen å rydde opp etter dem.... Det føles nesten lettere å tro på en helt vill konspirasjonsteori, enn noe som kommer fra offisielt hold
Men det er et langt skritt fra Watergate til 9\11, for å si det sånn Svarene som skisseres opp i filmen det er linket til, at makta og pengene sammen med israelsk etterretning direkte stod bak, er ikke sant. Det kan ikke være sant...