View Single Post
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Dette er helt fullstendig feil.
ALLE butikker skal holde seg til regler som gjelder for dagligvarer, altså matbutikker, jernia, clash ohlson osv.
De har ikke lov til å sette egne regler for varer du kjøper. De kan skjule varer og sette grenser for at du ikke skal ha med bagasje osv i butikken, men de kan ikke si at du skal være over 16-18 år for å kjøpe ditt og datt som det ikke allerede er 18 års grense som er satt fra staten.

Kondomer kan alle sammen i alle aldre kjøpe uansett kvanto.
Drinkmix er HELT alkoholfritt. Det er ikke engang 0.0000001% alkohol i disse. (men kan inneholde nøtter) vet ikke hvorfor, men sånn er det.

Hvis de krevde legg for Drinkmix så skal du be han sjekke flaska og se at det ikke er alkohol.
Hvis han har bedt om legg, så er det mest sansynlig pga en person i butikken med en IQ under 20 som har lagt inn varen og trykket tilfeldivis på 18 års grense knappen når han la inn varen.

Har selv jobbet i butikk i mange mange år og veit hvordan dette foregår

Men kos deg med Drinkmixen. Den er god å nyte på en fin dag i sola
Vis hele sitatet...
Kan du komme med noen kilder på at de ikke kan nekte dette?
Jeg jobbet selv på bensin stasjon og vi hadde 14 år på energi drikker og 18 år på redbull.
Du kan få 18 års grense på lightere osv. Dette er helt opp til butikken selv og velge.
Jeg vil isåfall gjerne se kilder på at dette ikke er lov da jeg tviler på at shell retail bryter norsk lov og har gjort det i 40 år uten at noen har reagert