View Single Post
Temaet omhandler konsekvensene man har blitt, eller kan bli utsatt for, ved å fortelle om rusbruk eller generellt om tanker rundt livet som man sliter med, til autorisert helsepersonell da i hovedsak fastlege og -/eller psykolog. Fortid - nåtid - fremtid .

________________________________________________________


Det er mye om dette nå om dagen. Dette er bare en av flere poster der det diskuteres:

https://freak.no/forum/showthread.php?t=311138

Jeg har nå vært i kontakt med pasientombudet og uavhengig av denne tråden, meldte min kontaktperson at dette var urovekkende å høre og at det vil bli tatt opp på årsmøtet.

Dette er mailen jeg sendte tidligere i dag :

Er nå igang med å få all gammel info og ny info tilknyttet problemstillingen vi har pratet om. Satser på å poste innlegget mitt før dagen er omme.

Så har jeg forespurt meg litt med crewmedlem angående do and dont's i forhold til å bevare anonymiteten til de som skriver. Tror det beste jeg kan klare er å endre nickene til hver og en, f.eks kalle de for nr1 , nr2, osv.
Gir det et par uker i og med at mange sjekker innom forumet sporadisk, men jeg tør vedde på det blir en solid oppslutning og mye informasjon.

Det innebærer tross alt delte meninger, forskjellige erfaringer, konsekvenser av ulik art, og ikke minst frykt for å miste sertifikater, barn, rettigheter etc. Som igjen fører til konsekvenser som handel på svarte markedet med alt det medfører, og de som ikke tør å melde fra og kan vær en fare både for seg selv og andre.

Jeg anser dette som ett massivt problem for helsenorge og vil hjelpe så mange jeg kan. Om det gir mer effekt kan jeg også vurdere å stille personlig og presentere problemstillingene og mulige løsninger.


Avslutt gjerne ditt skriv med OK om jeg kan referere til din post

Fyr løs og kom gjerne med innspill på realistiske løsninger for bedring.