View Single Post
Akkurat nå er det ikke så viktig at du finner den retningen som passer deg, så lenge du finner noe som interesserer deg. Om du gjør alt riktig bør din karriere komme av flere instanser med prøving og feiling. Du nevner noe om økonomi, flott! Du sier du ikke har noen hobbyer, vel nå har du. Kjøp deg noen bøker om økonomi og sett i gang. Liker ikke det du leser? Synd, du har i det minste sjekket det ut. Liker du det du leser, men ikke akkurat alt som står i boken? Finn ut spesifikt hva som interesserer deg og finn lesestoff om det.

Du kan forme din fremtid akkurat som du vil, du kan bli akkurat som du vil. Så lenge du tør å skille deg ut i fra massen, tør å feile. Livet ditt er ikke begrenset til én karriere og én utdanning. Selv om du tar en utdanning kan du bli suksesfull i noe helt annet, så lenge du står på og aldri gir deg for å nå dine mål. Du kan allerede bare innse nå at du skal bite i gjennom mange sure epler fremover, ta det som en mann og gi aldri opp.

Min største motivasjon her i livet er viten om alle de som har gitt opp, alle de som lever et standard A4 liv uten å tørre å satse. Det er sånn jeg vet at jeg har en sjanse i livet. Jeg kjenner så mange mennesker som er mye smartere enn meg, men de tør ikke å satse. De begrenser seg selv. Jeg er ikke særlig smart, men jeg har troen og viljestyrken, og ingen skal noen sinne velte meg ned fra min hest. Her i Norge lever alle et trygt og godt liv, de trenger ikke særlig mer. Det gir åpninger for oss som vil noe mer.

Når det kommer til valg av studie finnes det mange årsstudiumer. Velg noe som du vet kan gagne deg i livet. Generell kunnskap om enten det politiske systemet, lovverket eller økonomi er noe du alltid kommer til å få bruk for. Samt f.eks. norsk eller engelsk. Og finner du ut at det var bomskudd? Ta med deg lærdommen videre og bygg videre på livet ditt på et annet studium, eller ta deg et jobbår. Men ikke gjør som alle sier her om å bare feste og ta livet med ro, det er mennesker som fortsatt lever i sin trygge lille boble. Bygg deg selv til en mann!! Ikke bare vær en

EDIT:

Et annen viktig ting er at du lærer deg å bli trygg på deg selv. Hør på hva andre sier, ta til deg den kunnskapen. Men lær deg alltid å avgjøre for deg selv. Selvfølge tenker manger, men dessverre møter jeg ofte folk som lar seg overkjøre av andre. Kun på grunn av sin egen usikkerhet.
Sist endret av pmprsrgr; 12. januar 2017 kl. 16:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.