View Single Post
Sitat av random67489 Vis innlegg
Det er nok ikke snakk om fysisk avhengighet. Men når snakker med folk som har brukt boler feks så snakker de om en psykisk avhengighet. Og den kan være like tung. Dessuten så leder til selvopptatthet, og et nær ekstremt fokus på seg selv og sitt. Det grenser veldig raskt til narsissisme.



Ifølge den finske doping filmen som gikk for litt siden så var dopen så effektiv allerede for 20 år siden at det skilte oppmot 1 minutt på 30km på tidene til en dopet langrennsløper og tester utført når løperen var ren. Dette var noe Finlenderne hadde testet ut hetl tilbake til starten på 70 tallet og de hadde dermed mellom 20 og 40 år med empiriske data. Og utallige utøvere hadde foretatt testen.

Sett i lys av dette så så virker det du sier som en svært naiv tankegang.
Til tross for at 1 minutt skilte tidene på 30 km så vant altså en ren Dææhlie gjentatte 50km mot dopede utøvere. Og det fordi han trente hardere?

Du vet at doping gjør at utøvere også absorberer mer trening? Dine utsagn faller på egen urimelighet sett i lys av sen siste tids avsløringer.

Vi må nok bare innse at også norske idrettshelter har vunnet gull og heder med kroppen full av kjemikalier.
Og juksemakerne er i alle grener og fra alle land. Er nok ikke bare sykling og langrenn.
Vis hele sitatet...
Hvilken tankegang er det du har? Du påstår at mange norske langrennsutøvere har dopet seg? Det er dette jeg reagerer på. Jeg vet hvilke holdninger løpere til landslaget har til doping, og jeg kjenner de. Det å komme med slike uttalelser basert på en finsk dokumentar er bare idiotisk. Etter mitt syn har langrennseliten i Finland og Russland drevet på med organisert doping i langrennsgruppene, dette er ikke noe som skjer i Norge, ettersom det er så forskjellige prestasjoner fra beste - dårligste, og du ser også hvor ujevnt løperne går. Jeg driver selv med toppidrett, så jeg vet hva dette går ut på. En dopet løper vil få mye jevnere og bedre resultat enn en som er ikke dopet. Hadde Petter Northug vært dopet så hadde han vunnet Tour De Ski, han hadde vært best på alle løp, ettersom han har såpass bra teknikk og styrke. Petter Northug har et løpshode som folk bare kan drømme om, det samme har Marit Bjørgen og Therese Johaug.

Vennligst ikke kom med slike uttalelser uten at du vet hva dette går ut på.