View Single Post
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Obster Vis innlegg
Å fjerne dopingkontrollen må være det dummeste jeg har lest idag. Så lite gjennomtenkt at jeg trodde ikke det var mulig å foreslå det.
Det blir som å foreslå og la all narkotika bli lovlig i verden fordi narkotika vil aldri forsvinne. Våpen burde vært lovlig overalt, voldtekter burde blitt ok for det vil aldri forsvinne osv....sellfølgelig noen ekstreme eksempler, men poenget ligger der.

Jeg ser for scenarioet der foreldrene forteller barna sine at de må begynne å dope seg om de skal hevde seg. Og la oss ikke tenke på at doping kan være svært skadelig. Det er kjempestas..du sykler fortere og greier.

La oss for eksempel ta konkurransen styrkeløft (knebøy, benkpress, markløft) og doping med anabole steroider.
http://www.rentsenter.no/Konsekvenser.aspx
Vis hele sitatet...
Jeg syns at all narkotika burde bli lovlig. Det er noe folk alltid blir å gjøre og jeg syns man skal kunne gjøre det man vil med kroppen sin. Men jeg syns dog ikke at våpen og voldtekter burde blitt lovlig.

De som doper seg innenfor toppidretten blir å gjøre det enten det er lovlig eller ikke. De som har litt vett i hodet og har forstått at livet handler om mer enn en uviktig konkurranse tyr ikke til doping, selv om det hadde vært lovlig.

Man burde få gjøre det man vil med kroppen sin også, så lenge det ikke går ut over andre. Koffein er prestasjonsfremmende så skal det bli testa for det på dopingtester også?