View Single Post
Sitat av kaan921 Vis innlegg
du er som en engel, du er mye flinkere enn rådgiveren min som anbefaler alle å ta yrkesfaglig utdannelse

Jeg har gått på en skole der 99,98% av skolen er utlendinger, det er helt annerledes enn å gå på en skole hvor det er norske. Det blir oftere krangel mellom elevene, større andel som snakker stygt på et annet språk som resulterer dårlig norskkunnskap til hver enkelt fordi de snakker et annet språk enn norsk på skolen.

finner ikke helt prisen på hva OPG koster, tipper det er 2k?

Ulsrud er like her, og jeg var på Ulsrud under sånn videregående-besøk med andre som valgte studiespesialisering som test-runde. De hadde veldig flinke lærere, eller ihvertfall de jeg hadde under besøksperioden. De var flinke til å lære bort, samt at det ikke var kjedlig å sitte i timene.. men negative med den skolen er; elevene. Det er grunnen til at jeg ikke starter på Ulsrud, ellers hadde det vært et av de skolene som var på topp hos meg.

Elvebakken er en skole jeg tipper jeg ikke får meg inn på med 4,5 i snitt, samme med Oslo Katedralskole hvor første inntaksrunde lå på 50,0 poeng, hvor jeg har 45,0 eller 46,0.
Vis hele sitatet...
Du bor på østkanten i Oslo da, altså? Vil anbefale Lambertseter sterkt, der er det et godt miljø Men det er litt vanskelig å hevde seg karaktermessig der!

Har du forresten vurdert Kristelig Gymnas? Har hørt at det også er bra, husker jeg så mange fine jenter komme ut derfra. Det er jo ikke noe spesielt religiøst der tror jeg. Men jeg kjenner en lærer derfra faktisk, som er veldig flink

Privatskole (les: Akka og Sonans) er sikkert greit det altså. 10 000 i året er heller ikke så mye. Men ikke forvent deg noe spesielt bedre, annet enn at det er mye slappere der. Det er ikke noe kulere der enn på de offentlige skolene. Dersom du skal gå for privat, ville jeg gått for Treider eller OPG - noen av de dyre og bare kjøre den helt ut. Som Spetalen sier: det er det billigste eller det aller dyreste som er en god investering, det midt i mellom er bare ræva.

Men bare husk på at du går glipp av et veldig godt karakterkort dersom du ikke går på Ulsrud. Du vil raskt skille deg ut som norsk, alt er tilrettelagt for at du skal gjøre det så godt som mulig. Jeg gikk ut av Ulsrud med 5,6 i snitt, Lambertseter med 4,9 og Akademiet har jeg ikke giddet å regne ut en gang. Er du skoleflink på Ulsrud blir du behandlet som en gud. Men noen kjærestegaranti er det altså ikke der. Min vennekrets er for det meste utlendinger, så jeg trivdes veldig godt der, bortsett fra at jeg savnet litt fler jenter av interesse.
Sist endret av Chronic420; 27. november 2012 kl. 16:58.