View Single Post
kjøtt
Imawesome's Avatar
Trådstarter
394
Sitat av Gladgris Vis innlegg
I "Exit LAR- en kunnskapsoppsummering", en rapport fra 2018 (lett å Google seg frem til), antar man at mellom 5 og 10%, hvor 10% ansees som et høyt anslag, vil kunne klare å oppnå varig/langvarig vellykket avslutning i LAR.

Det er den harde realiteten.

Det er derfor ikke vanskelig for meg å rettferdiggjøre og ikke slutte i LAR.

Det handler om livskvalitet og det handler om liv og død. Jeg tar rusavhengighet min på alvor og jeg vil være en tilstedeværende far for mine barn og for min samboer. Ikke minst ønsker jeg å være i live for dem.

Så jeg synes ikke det er å dra det for langt, når jeg muligens ikke ser noen grunn til å slutte med det jeg anser som livsviktig medisin.
Vis hele sitatet...
For å pirke litt, la oss si at LAR hadde tilbydd polikliniske samtaler, la oss si at de fikk god og ordentlig oppfølging ETTER endt LAR, tror du prosentandelen ville vært den samme? LAR bryr seg kun om en ting og det er å få flest folk over på subutex og metadon sånn at de kan gjøre både helsevesenet og rettsvesenet til lags, de har også kontroll over brukerene sine, de vil bare medisinere folk, få de på urinprøve to ganger i uka, tror du at man får et avslutningsmøte i LAR etter endt behandling? Nei. Ringer de deg for å høre om du har det bra etter en overdose? Neppe.