View Single Post
KasperAG's Avatar
Trådstarter
105
Hola! Når det er så minimalt med forskning på mikrodosering så får forsøk som dessverre har mange vitenskapelige mangler oppmerksomhet. Det er vel bare naturlig. Jeg kan også tenke meg at noen kan få placebo-effekt av mikrodosering, mens andre kan få reell varig effekt, samtidig som det også vil være folk mikrodosering ikke fungerer på. Som med all annen medisin der altså. Det er synd det ikke er mer forskning på temaet. Jeg skulle spesielt like å se en sammenligning av mikrodosering vs SSRI.

For egen del har jeg vanskelig for å tro at jeg har en placebo-effekt. Og, om så skulle være tilfelle hadde ikke det gjort noe. Endringene for egen del kan dere jo lese om i tråden. Nå er kjøkkenet fikset opp, balkongen er full av 40 planter chili, tomat, blåbær, paprika, vannmelon, jordbær, og gressløk og til helgen skal det plantes i plantekassa ute. I tillegg er soverommet fikset opp og rot og styr og esker fjernet, stua har vært ren og ryddig i seks uker, jeg står opp hver dag rundt 8-9 og sovner mellom 23-01. Jeg er ute hver dag og order noe. Så livet er snudd på hode fra tiden da gardinen var nede og døren var låst, gulvet var skittent, kjøkkenet et kaos og balkongen en søppelplass. I tillegg har jeg vært på jobbintervju og jeg gikk derfra med en følelse av at jeg naila det 100%. Så her er fallhøyden stor Men jobbintervjuet er nok et eksempel på endinger etter oppstart av MD.

Anyway, en debatt og mer forskning på all psykedelika - og mer forståelse for bruk av dette som medisin mot f.eks depresjon, angst, ptsd etc skulle jeg gjerne sett. Problemet er kanskje at Big Pharma tjener mange milliarder på SSRI og SNRI som ikke virker - og har ikke patent på f.eks LSD eller sopp. Så, de er neppe interessert i forskning som kanskje viser at disse midlene er langt bedre enn pillene de tilbyr. Muligens. For egen del har jeg ihvertfall prøvd over 20 SSRI og SNRI som ikke har fungert de siste 20 årene.

Synes det er helt ok at tråden sklir litt ut i en debatt her og der og anbefaler alle som vurderer mikrodosering å lese seg opp. Det finnes tonnevis med lesing rundt på nettet. Ellers er det mye bra med utganspunkt i denne https://freak.no/forum/showthread.ph...=mikrodosering Som jeg sa over, i likhet med alle andre ting tror jeg heller ikke mikrodosering av LSD fungerer på alle. Men, i form av skadelighet virker det ikke som om det er noe å bekymre seg for. Men også her er det jo slik at det er for lite forskning på mikrodosering.

Anyways, dette har vært dag 37-42. Glir naturlig over til litt sjeldnere oppdateringer, med mindre det skjer noe signifikant. God helg freaks og takk for alle ytringer!