View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Alf Vis innlegg
Det meste henger sammen med kontroll. Har vi opplevd kontrolltap som liten, vil vi altid gjøre alt i vår makt for å ta kontroll som voksne. Dette gjelder ovenfor oss selv og ovenfor andre. Altid ta kontroll over situasjoner, muligens med makt og frykt. Sosiopater er eksperter på å ta kontroll over andres følelser, men mister besinnelsen hvis de føler på kontrolltap over sine egne følelser. Når noe uventet dukker opp. Noe som vedkomne ikke kan ta kontroll over.

Følelsen frykt blir regulert ned av sinne og raseri.

Hele livet har en sosiopat gått og analysert andre mennesker for å ha kontroll over situasjonen. Expert på området. En sosiopat hvet nesten altid hva du tenker og hva ditt neste trekk blir.

Når vedkomne ruser seg, mister han evnen til empati og kan strekke seg enda lenger for å oppnå kontroll.pluss at sansene og antagelser kan slå feil. Dermed en evig ond sirkel.

Jeg har vokst opp med en som fikk mye juling som liten og kan huske forskjellige måter han tok kontroll over meg på. Heldigvis var det ikke meg det gikk værst utover, men han kunne regelrett kontrollere virkeligheten til folk. Han kan det faktisk enda.
Vis hele sitatet...
Takk for at du klarte å sette ord på det Alf og oppsummere på en ganske oppklarende måte. Ja jeg har snakka mye med profesjonelle om bildet med makt og kontroll for jeg som lillebroren her ble styrt av han på en måte som bare ofre for psykopater forstår er mulig, lært å navigere unna kontrollen nå men han har mange andre under joysticken sin. Han klikker når ting ikke går som han har planlagt for hans manus er utarbeidet grundig på forhånd og jeg kan se nå hvordan episoden med bikkja kan ha gjort at han følte seg maktesløs og uten kontroll og at i et sjukt hue er det å slå den ihjel kanskje en måte å ta kontrollen igjen. Damn... Jeg hadde kanskje tenkt at han ble så sint fordi han hata å kjenne normale følelser som empati og at det kanskje var et snev av empati der allikevel men det er nok bare jeg som graver med lupe fordi han er så jævla god på å spille grei iblandt at man tror det må være noe godhet der, men det er jo aldri uten at det er noe han vil oppnå og kun kan oppnå med å spille grei.

Takk for svar skal tygge på den og huske på det der.