View Single Post
Vennskap er fint og flott det men går man aktivt inn for å skjule noe er det fordi man har noe å skjule. Her er det to muligheter:
a) hun har noe reelt å skjule, som utroskap, flørt, sending og mottak av hjerter og kyss som hun vet ikke er okei men prøver å gjøre harmløst ved å late som det er en venninne.
b) eller hun er tvunget til å skjule vennskap med menn fordi hun har en truende, aggressiv og kontrollerende kjæreste som ikke tillater det.

Hvis du blacker ut på fylla og hun har snakket om det som et tidspunkt du får problematisk og sjalu oppførsel så kan B være alternativet her. Det sagt så er det ikke så sjeldent i parforhold at det er A som gjelder, men at den sneaky partneren prøver å gaslighte og unnslippe å bli tatt ved å skylde på at det bare er den usikre som er overdrevent sjalu og må slappe av.

For oss er det umulig å si om problemet ligger hos deg eller henne her men om du ikke har truet henne eller skremt henne med at hun ikke får ha kamerater eller at du skaper for mye drama hvis hun har kamerater så hadde hvertfall jeg vært mistenksom til hva hun driver med. Ting jeg ville spurt meg selv om da er: Får du se meldingene? Vet han at du er kjæresten hennes? Vokter hun mobilen ellers eller er hun avslappet og dere har kodene til hverandre uten at det er unaturlig?

Hvis du kjenner at det er en mulighet for at det er du som har mindre kontroll over følelsene og sjalusien din er det viktig at du ikke kjefter og mistenkeliggjør henne mer men snakk om usikkerhetene dine og jobb med det med henne som støttespiller.