View Single Post
Det har vel ikke noe å si om den som er foran domstolen er rik eller fattig i forhold til hva den kriminelle handlingen er og konsekvensen av det.

Nei, jeg tror virkelig ikke at løsningen på overbefolkning ligger i å henrette kriminelle. Det tror du vel ikke at jeg mente heller? Poenget var at vi går mot en overbefolkning som meget mulig vil føre til undergangen av samfunnssystemet vi er vant med. Det er riktig at det blir snakk om et uvesentlig antall i den store sammenhengen, men alle monner drar... Så jo, det blir fjernt at vi samtidig som jorden går mot sin undergang av overbefolkning, sitter vi å spinker å sparer på hvert menneskeliv, uansett forferdelige forbrytelser.

Selvfølgelig kan dere komme med mange gode, gyldige argumenter mot dødsstraff, og pirkete problemstillinger. Men jeg har ikke tatt høyde for det, da fakta er at vi er og blir altfor mange mennesker på jorden til at det blir bærekraftig. Da blir dødsstraff det aller minste vi kan gjøre. At du donerer en krone til Røde Kors er ubetydelig, men det er bedre enn ingenting.