View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Door145 Vis innlegg
Ikke helt meningen å kapre tråden her.

Du skrev innledende at han må gjøre er å naturlig få seretonin og dopamin på plass igjen, slik virket for meg som at du mente det var en løsning i seg selv å vente.
Jeg sa meg aldri uenig i det du skriver her. Det virket som du mente at du har svaret på det hele, uten å egentlig gi noen innsikt i hva du tenkte.
«long term natural treatment som fører til long term benefit. Det siste alternative er selvfølgelig eneste nyttige»
Dette utsagnet virker for meg å være ignorant og lite nyansert. Du gir heller ingen ordentlige svar eller klarhet i hva faen du mener. For meg virker det som du prøver å peke mot alternativ heksekunst.

Det kan virke som vi misforstår hverandre.
Hvis du leser hva jeg har skrevet tidligere i tråden vil nok dette bli tydelig. Det jeg dog prøver å illustrere er at umiddelbart prekære situasjoner noen ganger kan kreve umiddelbar (kortsiktig) hjelp. Dette virker det som du avviser totalt, og der får vi bare være uenige. Aldri har jeg antydet at dette er en god langsiktig løsning, snarere tvert i mot.

Noe spesielt er det at du siterer hele mitt forrige innlegg, men avblåser mine personlige erfaringer samtidig som dine personlige erfaringer skal bety så mye.
Vis hele sitatet...
Du avsporer fra tråden ved å kreve at jeg skal svare på hva som hjelper mot depresjon. Det er mange ting og en lang prosess som vil foregå helt individuelt fra person til person og absolutt ikke noe jeg har antydet at jeg har den ultimate oppskriften på. Tråden spør om å behandle depresjon med speed er lurt og jeg svarer på tråden og sier nei og forklarer hvorfor og viser til ting som en nøye påvist i hjerneforskning, og som utallige mennesker har opplevd. Jeg avviser ikke at midlertidige avlastninger og løsninger kan hjelpe, og har heller ikke indikert det. Jeg holder meg til tema som er speed mot depresjon og det er det jeg avviser som en lur idé.

Å mene at jeg antyder ting jeg ikke gjør, og at du tolker motstand mot sentralstimulerende stoffer som behandling for depresjon som heksekunst blir bare far out. Jeg og andre har fått frem poenget ganske tydelig og at du fortsetter å tolke og antyde andre ting og spore av får være ditt problem. Jeg svarer ikke mer i denne tråden nå for det kommer ingen vei ser det ut til.