View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Door145 Vis innlegg
Det du skriver er ikke feil, for å føle seg bedre er nevrotransmittere som dopamin og seretonin helt essensielt, det du ikke skriver er hvordan man oppnår dette;
Vis hele sitatet...
Jeg svarer på det tråden spør om vedr idéen om å behandle depresjon med speed. Det fins utallige andre tråder her inne med svar på hvordan man kan øke hjernens naturlige serotonin og dopamin nivå.

Sitat av Door145 Vis innlegg
mener du at det bare er å holde seg edru, så er man ikke deprimert?
Vis hele sitatet...
Nei. Jeg mener at å ruse seg forværrer den kjemiske produksjonen som gjør en deprimert. Det er ikke det samme som å si at bare man holder seg edru blir man ikke deprimert. Det er å si at å ta speed gjør det værre i lengden.

Sitat av Door145 Vis innlegg
Det er ingen logikk der, man kan fint være dypt deprimert uten å leke med stoffer som gir en falsk boost.
Vis hele sitatet...
Ja, det er klart. Jeg har ikke påstått annet. Jeg sier ikke at bare rus er årsaken til depresjon, har ikke engang indikert noe som kan tolkes dithen så jeg skjønner ikke hvordan du klarer å gjøre det. Depresjon kan ramme alke og kan utløses av forskjellige årsaker, noen ganger ingen årsak. Jeg har ikke sagt noe om årsak. Det jeg sier er at amfetamin og kokain forværrer problemet på sikt.

Sitat av Door145 Vis innlegg
Jeg har sympati for siste avsnitt. Dop bidrar oftest til å dra en dypere i møkka, men kan du med garanti si at de som fikk livet sitt kjørt ville levd i dag uten stoffer?
Vis hele sitatet...
Jeg lever og har fått det bedre enn jeg trodde gikk an etter jeg slutta å ruse meg. Prosessen med å få hjernen på stell fra det rusen ødela tok riktig nok tre år rusfri og hadde jeg ikke gjort de skadene på hjernen hadde det tatt mye kortere tid. Ja er sikker på at de som døde hadde levd, og at de som lever hadde greid å få et bedre liv psykisk og fysisk om de sluttet med rus som ødela den kjemiske balansen og funksjonen til hjernen.

Sitat av Door145 Vis innlegg
Hvis det er så enkelt som du legger det frem; være tålmodig og vente edru så faller alt på plass igjen. Hvorfor har det seg da sånn at folk som har levd et helt vanlig «a4» liv begår selvmord i det hele tatt? Spesielt de som begår selvmord i årene 60+? Det virker ikke som du har forståelse for at vi alle har ulike kjemiske utgangspunkt her i livet.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke lagt frem noe som indikerer at jeg mener det er så svart hvitt.

For siste gang:
Når man er deprimert er det manko på serotonin og dopamin i hjernen. Hjernens naturlige produksjon av dette svikter og det er da man blir det som kalles klinisk deprimert. Å bli frisk fra depresjon er en lang prosess, men å bruke rusmidler som ødelegger hjernens naturlige serotonin og dopamin produksjon enda mere er det dummeste man kan gjøre. Det er som å skyte seg selv i foten og vil gi enda mer svikt i hjernen til å produsere dopamin og serotonin selv. Da vil man ende opp mer deprimert og det blir en mye lengre prosess å bli frisk fordi kjemien i hjernen blir enda mer ødelagt enn den er.