View Single Post
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av _abc_ Vis innlegg
@Tias skjønner ikke at jeg er opprørt og mener eg er kravstor - fordi prosessen er igang tross alt - men overser at toppene skryter på seg mellomløsninger i media som faktisk ikke er sanne.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri sagt at jeg ikke skjønner hvorfor du er opprørt og jeg har aldri påstått at du er kravstor, jeg bare skjønner ikke hva mer du kan forvente av NAV. De kan ikke ansette hundrevis av mennesker for å behandle disse sakene, og de har en begrenset mengde mennesker å flytte rundt internt hvis det ikke skal påvirke den daglige driften av virksomheten. Samtlige saker som kan være berørt må behandles grundig og i sin helhet, og det kommer til å ta tid.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
@Tias klarer ikke trekke essens ut av teksten og mener de som bruker media er egoister som bare dytter andre lengre bak i køen
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri påstått at jeg mener at de som bruker media for å fremme sin sak er egoister (skjønt, det tror jeg alle er), men jeg har påstått at det er lite produktivt. Behandlingstiden for den totale summen av saker vil nødvendigvis øke når NAV blir tvunget til å behandle konstante hasteoppgaver, som disse som blir fremmet gjennom media gjerne er.

Jeg syns det er trist at NAV ikke er i stand til å håndtere eller prioritere disse henvendelsene fra berørte som trenger raskere behandling fordi de f.eks. har betalingsanmerkninger som gjør livet vanskelig. Jeg har derimot såpass mye kjennskap til offentlig forvaltning til at jeg tror at det først og fremst dreier seg om at innsatsgruppen er underbemannet og kanskje ikke har et eget team for å svare på brukerhenvendelser, heller enn at det dreier seg om systematisk ondskap eller et velferdssystem som holder på å kollapse.

Nå. Det sagt: jeg syns du virker som en hyggelig fyr og jeg liker stort sett det du skriver.... men det du gjør her, hvor du ilegger mine (og andres) innlegg større mening enn det innleggene i seg selv inneholder, og direkte påstår at jeg har hevdet ting jeg aldri har hevdet, fremstår som barnslig og dårlig debattstil. Jeg kan ikke si jeg setter pris på det.
Sist endret av Tias; 13. januar 2020 kl. 21:44.