View Single Post
Trådstarter
Jeg er ikke perfekt, jeg tror heller ikke andre er perfekt. Og jeg synes det blir en litt merkelig stemning i tråden der det dreier mot at jeg er en besserwisser fordi jeg påpeker skandalene. Det er ikke slik at jeg forventer at andre skal være perfekte. Men jeg forventer at systemet skal være såpass robust at vi i det minste ikke spenner vekk bena på mennesker som trenger hjelp og som er i en svak posisjon i utgangspunktet.

Navskandalen er ikke noe som EN nav-ansatt er skyld i. Det er ikke kun EN jurist som ikke har gjort jobben sin. Det er heller ikke bare EN som har valgt så se en annen vei eller som ikke har reagert raskt nok når omfanget av denne saken begynte å bli kjent.

Her er det så mange instanser som alle har gjort en elendig jobb og som ikke har vært seg sitt ansvar bevist. Det handler ikke om at EN person har sovet på vakt. Det er MANGE som har sovet på vakt. I flere organisasjoner. Det er politikere, direktører, jurister, påtalemyndigheter, advokater, saksbehandlere og politiske rådgivere. Og sikkert ennå flere som har sovet på vakt. Og det må være helt innafor å påpeke.

Poenget med tråden var nok aller først å få ventilert og få ut eder og galle. Men etter som saken ruller og går så blir det jo ikke mindre merkelig sak. Og da føler jeg det må være helt fair å si min mening om hvordan jeg opplever saken.

Dere må gjerne snakke meg imot og påpeke logiske brister eller ting dere mener jeg tar feil på. Men føler det blir veldig rart å bli kalt besserwisser, eller at andre forsøker å fremstille meg som en person som forventer at alt og alle er perfekte til enhver tid. Det gjør jeg ikke. Men jeg forventer at noen tar skikkelig tak i saken når realiteten faktisk blir kjent, og det avdekkes at det er begått alvorlige justismord og at det sitter uskyldige folk i fengsel. Og jeg føler også min kritikk er fult ut berettiget all den tid det går dager og uker hvor saken bare lå i en skuff og ingen sørget for fremgang eller maste på løslatelse. For det var altså ikke kun EN person som viste hvor alvorlig dette var.
Sist endret av _abc_; 11. januar 2020 kl. 23:34.