View Single Post
Trådstarter
Hvorfor forventer mange her at folk skal ha tiltro til at NAV selv ordner opp med alle som er rammet uoppfordret bare fordi saken har vært i media?
Vis hele sitatet...
Høyst aktuell problemstilling. Vi må ikke glemme at det første NAV klarte å svare på hva de ville gjøre i saken var det ville ikke gjøre noe spesielt, fordi det være for vanskelig å finne ut hvem som var rammet. Husker ikke hvem som kom med den uttalelsen med tror det direktøren i Nav.....justismord og massiv urett, jaja det blir litt for vanskelig for oss....

Jeg reagerer i sterk grad på uttalelser som "landet råtner på rot". Landet råtner definitivt ikke, og det råtner aldeles ikke på rot. På hvilken måte tar abc opp temaet på en konstruktiv måte? Han ønsker en diskusjon som hviler på et premiss om at Norge råtner på rot. At det er en skandale? Uten tvil! At det har foregått noe uønskelig, uten tvil! At han legger ikke opp til en konstruktiv diskusjon, ikke i det hele tatt! Skandalen svartmales og sammen forsøker han å dra med seg et av verdens beste land å bo i. Ting er ikke så svart hvitt, her er det rom for nyanser og mye nyansering.
Vis hele sitatet...
Premissen er ikke at "landet råtner på rot", det var var headingen skrevet i fortvilelse over alle som urettmessig ble rammet.

Svartmales? Jaha? Fordi jeg påpeker alvoret og omfanget? Tidens største justismord målt i antall som er rammet. Det er en skandale, og her har alle ledd sovet på vakt. Inkludert trygderett, advokater ministre, rådgivere, direktører og en stor andel av hele NAV systemet. Selv interne rop om feil ble avfeiet av NAV ledelsen.

Å ta opp denne saken, omfanget av den og hvordan den har rammet enkeltskjebner er for meg helt legitimt og noe alle bør kunne se uten å falle for å selv gå i klisjefellen og kalle dette svartmaling. For det er kun fakta og som er fortalt. Og et ønske om at ansvarlige tar ansvar, og om de ikke evner å se at de har gjort feil bør andre ta ansvar. Så mange er rammet og vi leker stol-leken. Er det brutalt om noen mister jobben? Ja kanskje isolert sett, men i forhold til skadene de har forvoldt, og ikke minst kostnaden og innsatsen som kreves for å rydde opp så er fravikelse av stilling og posisjon det det minste en kan forvente.

Beklager, her må jeg si at jeg virkelig ikke kan ta til meg kritikken du retter. Slikt skal ikke og bør ikke dysses ned.
Sist endret av _abc_; 10. januar 2020 kl. 15:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.