View Single Post
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
_abc_: Men det kan jo umulig være så rett frem at det er umiddelbart åpenbart hvem som skal få tilbakebetalt penger. En del av de som har blitt rammet av tilbakebetalingskrav fra NAV ble rammet urettmessig, men det er jo ikke sånn at alle tilbakebetalingskrav fra NAV i perioden 2012-2019 bare kan avfeies som feil. Disse sakene må naturlig nok behandles på nytt for å finne ut om det har blitt begått feil, og det er i følge media en hel rekke saker som ikke har blitt behandlet enda. Derfor er det sannsynligvis også en hel rekke mennesker som enda har betalingsanmerkning som følge av mislighold av gjeld.

Jeg antar at NAV behandler én og én sak i en eller annen rekkefølge (kronologisk? basert på størrelse på kravet?), og når journalister begynner å purre for å få rettet opp i enkeltsaker slik den du trekker frem, så fører det til at akkurat denne saken for denne brukeren må behandles før alle andre saker, altså at saken hopper forbi "køen" eller rekkefølgen de behandler saker i. Det er jo ikke nødvendigvis veldig heldig det heller.

Jeg regner med at NAV jobber så raskt som de klarer med de ressursene de har. De kan jo ikke stenge forvaltningen til denne saken er oppklart, og menneskene som jobber med å re-behandle disse sakene må trolig hentes fra andre miljøer internt i NAV, noe som rammer andre deler av virksomheten.

theunknown12: Jeg har inntrykk av at regjeringen har kjennskap til NAV-saken nå. Hvilke andre saker du refererer til vet jeg ikke, så det blir vanskelig å ha noen meninger om. Jeg har absolutt medfølelse med de som har blitt rammet, men det tror jeg ikke påvirker behandlingstiden i særlig grad. Jeg får inntrykk av at dere føler at ingenting blir gjort, men alt tyder jo på at NAV jobber seg gjennom disse listene av saker så raskt det lar seg gjøre.
Sist endret av Tias; 10. januar 2020 kl. 09:20.