View Single Post
Det er naturligvis mer nyansert enn det du får frem i denne tråden. Ikke ta våre kommentarer for gode råd, vi har ikke nok informasjon. Virker som om folka fyrer hverandre opp, og plutselig er det å be dama dra til helvete den beste løsningen? Skal du virkelig gjøre det fordi en eller annen på et forum fortalte deg det? Du virker litt tafatt, men det får være grenser.

Jeg har opplevd det samme som deg, ts, og jeg er også konfliktsky. Er det barnet som gjør at du vegrer deg for å gjøre det slutt? Jeg gikk lei etter ett år og slo opp, sa at nok var nok. Men likte dama sånn ellers. Etter dette oppholdet skjerpet hun seg veldig, og vi prøvde på nytt. Nå har vi aldri slike krangler, og vi øver på å ha god kommunikasjon. I hennes tilfelle viser det seg at hun har ADHD, og hun har en trøblete barndom som gjør at hun raskt går i forsvarsmodus. Men det viste seg at hun var så glad i meg og ville være sammen med meg, så hun gjorde alt hun kunne for å få slutt på disse kranglene. Det var samme greia, kaste ting, nesten vold, forsvinne etc. Ingenting av dette skjer lenger, så det er håp.

Tror du må overbevise henne om at hun ikke kan ta deg for gitt, og så må dere jobbe med å kommunisere bedre. Mest sannsynlig er hun ikke sint, men lei seg/sliter med egne issues, og tar det ut på en dårlig måte. Da må hun heller si hva hun føler istedetfor å gå fullstendig attack self defence ape shit crazy.