View Single Post
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Toleransen på Lyrica økes fortere enn noe annet medikament og abstinensene er (etter egen erfaring) verre enn Subutex/Suboxone og Benzodiazepiner. Jeg brukte Lyrica (resept) i 1,5 år da, og aldri har jeg vært så syk. Det var samtidig som jeg trappet opp til 16mg Suboxone, og det hjalp ikke en dritt, ikke benzo heller.

Mange har sluttet med Metadon, Subutex, og andre opiater/opioider med hjelp av Lyrica, men har da ofte endt opp med en enda verre avhengighet.

Ville bare informere. Det er selvsagt ingen fasit, men en veldig stor risiko, iallefall iforhold til benzo. Små/moderate doser benzo (over en kort periode), Klonidin/Catapresan, evt. Atarax kan være til stor hjelp.
Vis hele sitatet...
Helt riktig, burde kanskje ha skrevet med risikoen med Lyrica.

Har vaert inom abstinenser på Lyrica; det er ikke noe att leka med der!

Tenkte mer på det som noe att ta varvat med f.eks diazepam (eller Atarax, slik du skriver), og ikke var dag.

Tolerans-okning på Lyrica er jo nesten helt uvirkelig.


Ett alternativ kan jo vara gabapentin, som ikke var i naerheten av samme abstinenser som Lyrica. Men det burde jo fortsatt brukes med forsiktighet.

Annveig;
Hvis du ikke får benso, så er Atarax og Lergigan, prometazin, to ting som hjalp meg med att få sove.
Immodium er nesten ett must synes jeg, på opioid-AT. Finnes att kjope på en del dagligvare butikker (Coop Prix f.eks) og apotek. Det er en opioid, men tar seg ikke gennom blod-hjerne-barrieren, så gir derfor ingen psykoaktiv effekt.

Husk att hvor jevlig det enn er, så blir det bedre. Det kommer en dag da hver dag vil foles bedre isteden for verre.