View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Håper det ordner seg for deg og at din samboer ikke skuffer deg igjen. Som tidligere rusavhengig kjenner jeg meg godt igjen i situasjonen hos meg selv og andre bekjente. Jeg lovet bot og bedring flere ganger, skjerpet meg en stund, før jeg fortsatte med nye triks, enda bedre metoder for å skjule og verre løgner enn sist. Jeg var aktiv i min avhengighet og en mester i å manipulere. Til slutt tok sjansene slutt, misbruket stod på som verst og jeg mistet alt jeg hadde. Lappen, samboer, jobb og familie. Det var da jeg skjønte at jeg måtte gjøre noe, og tok tak i livet mitt, søkte behandling og hadde et ærlig ønske om å bli rusfri, fordi jeg hadde kjørt livet i dass. Idag har jeg fått alt tilbake og jeg er glad for at min samboer og de rundt meg sa stopp i tide, slik at jeg fikk tatt tak i livet og begynt å bygge det opp heller før enn siden.

Det kommer gjerne ikke som noen overraskelse at jeg mener at du burde gått ifra din samboer, meldt ifra til barnevernet, helseinstanser og politi slik at din samboer kanskje hadde skjønt alvoret. Mest sannsynlig hadde det blitt mye rus før din samboer forhåpentligvis hadde skjønt at han hadde nådd bunnen og valgt å legge hasjen på hylla av eget ønske. Som "medavhengig" burde man heve bunnen heller enn heve misbrukeren fra bunnen.

Jeg håper for din skyld at din samboer er unntaket av tilfellene jeg kjenner igjen, og at han holder det han lover. Hvis ikke må du huske på at det å gi konsekvenser hjelper misbrukeren ut av misbruket i mange tilfeller.