View Single Post
Sitat av Taurean Vis innlegg
Vil bare krangle litt med den siste uttalelsen der. Det er som med alt annet vi kjøper som også er lovlig, mye er tilsatt dritt og tilsetningsstoffer som ikke er bra for oss på en eller annen måte.
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke. Lovlig sprit inneholder ikke metanol. Mat inneholder ikke bly, bare en sjelden gang er det slike skandaler (kanskje litt oftere med mat importert fra Asia utenom Japan og Korea). De fleste e-stoffer er tryggere enn sitt rykte (se BBC-dokumentaren E Numbers: an Edible Adventure). Jepp, det er en del ting som ikke er helt bra, men det er i hvert fall regulert av myndighetene, som ikke godtar de mest skadelige tingene. Her er det jo helt ukontrollert, og ingen følger med på det ordentlig heller. Vi får i blant høre om miltbrann-heroin etc. men jeg kan ikke se at Folkehelseinstituttet har gjort noe særlig annet enn å gi blaffen i dette med forurenset cannabis.

Sitat av mrbudsmoker Vis innlegg
men det jeg sier er at hvis du ikke kjøper weed fra en sketchy dude som du aldri har møtt og har en fast dealer så er det nok ikke glass pot. og egentlig hvem i sine fulle 5 ville solgt weed med glass i?
Vis hele sitatet...
De jeg kjenner som fikk dette fikk det av sin faste dealer som de hadde stolt på i flere år. Plutselig var det masse av det på markedet. De fleste kjøpere og selgere sa akkurat det samme som deg, at det bare er krystaller osv.

Det er ikke glass, men silikapudder. Man trodde det var glass først. Franske helsemyndigheter undersøkte det nærmere. Det er også en hel del andre ting som brukes, akkurat som med kokain så improviserer dealerne selv i forhold til hva de kutter det med. Sukkerlake og pot som ikke er tørket ordentlig er ikke helt uvanlig i Norge. Har ikke sett silikamarihuana i Norge selv, men har definitivt sett masse av det i utlandet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Silicon_dioxide

Inhalasjon av silika kan føre til silikose: http://en.wikipedia.org/wiki/Silicosis

De jeg kjente som røykte dette fikk stort sett en vedvarende halsbetennelse samt en riktig stygg hoste. Om man bryker mye av det er det antakelig ikke helt ufarlig. Ville som sagt trukket det ned i toalettet og spredd ordet så færrest mulig rammes.