View Single Post
Sitat av Warz Vis innlegg
Folk kjøper bitcoin fordi de tror bitcoin skal ERSTATTE pengene. Du kan tenke deg selv hvis hele verden byttet ut valutaene sine med bitcoin, eller bare hvis et lite filleland gjorde det, du kunne kjøpt alt du peker på for EN bitcoin!
Vis hele sitatet...
Det jeg sier er at dette ikke skjer; BitCoins er alt for ustabilt og den vanlige mann i gata er ikke interesert i å gå over til å bruke BitCoins. I tillegg skal det veldig lite til føre hele bitcoin økonomien kollapser og de ikke er verd noen ting.
Sitat av Warz Vis innlegg
Hvis du hadde hatt mulighet til å investere i microsoft når prisen var 1 øre, ville du ikke gjort det?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, men dette er jo helt på siden og etterpåklokskap. Hadde du spurt meg når microsoft var 1 øre tror jeg ikke jeg hadde hatt noen forutsetninger for å spå den massive fremgangen de hadde.
Sitat av Warz Vis innlegg
Det er nok en del spekulasjon her ja, men helt klart en god del som kjøper varer (uten at jeg skal gå nærmere inn på hvilke type varer som omsettes mest i bitcoin)...
Vis hele sitatet...
folk som kjøper varer som de ikke ønsker andre skal se det har kjøpt. Som sagt lite utvalg; men tydeligvis veldig mange som setter mye over i bitcoins. Jeg regner ikke med alle disse skal kjøpe ting i disse butikkene - så det er helt klart massiv spekulasjon som presser prisen opp her
Sitat av Warz Vis innlegg

Hvorfor skal jeg gidde å selge nå, tjene noen kroner når jeg kan tjene millioner? Bare fordi jeg er "redd" at det går galt? Nei, enten får jeg tape alt eller bli rik.
Vis hele sitatet...
Med stor sansynlighet for at det blir den første.
Sitat av Warz Vis innlegg

Så jeg kan gå på visa.com og bytte mine kroner mot dollar eller dollar til ekte penger (kroner) ? Nei. Jeg må kjøpe det via banker eller valutameglere.

Det er fordi komplett ikke har lagt inn støtte for bitcoin helt enda, når de har gjort det kan du kjøpe med bitcoin UTEN å veksle!
Vis hele sitatet...
når? Du mener hvis. Og si noe om dette blir bare synsing.
Sitat av Warz Vis innlegg

Ikke du nei, men det betyr ikke at andre ikke kan.
Vis hele sitatet...
Med det jeg sa mente jeg at det ikke finnes utvalg nok. Det finnes kanskje niche-butikker som lar folk kjøpe ting i små butikker. Men det er ikke nok til å få Ola Normann til å bruke bitcoins. Han vil heller ha norske seddler til å kjøpe brød i butikken.
Sitat av Warz Vis innlegg
Du kan ikke forvente at de store vil begynne å bruke noe helt nytt som bitcoin med EN gang. Det tok mange år før noen av de litt større rørte e-gold. Bitcoin har fortsatt lang tid igjen før de store vil begynne å plukke opp.
Vis hele sitatet...
Vi får bare vente å se hvem som har rett Jeg tror aldri den dagen hvor jeg kan kjøpe TV på komplett.no for bitcoins kommer
Sitat av Warz Vis innlegg

Fordi vi ENDELIG kan slippe å være slaver kanskje? Slippe å betale 70% skatt, slippe å gjøre som vi blir befalt? Bitcoin vil gi menneskene FRIHET...

Nei ikke de som trives som slaver, men er ikke alle som gjør det da vettu!
Vis hele sitatet...
hahaha, say what? Så du tror at du verden går over til å bruke bitcoin så må du ikke lenger betale skatt? Dette er skattepliktig på lik måte som alt annet. Og om du kjøper en TV fra komplett er det ingen tredjepart som ser dette; men komplett.no må uansett føre dette ned i sine papirer med hvor mye den ble solgt for og til hvem. Samme gjelder arbeidsgivere; de må registrere alle lønninger slik at skatte-etaten vet hvor mye du skal betale i skatt. Så selv om hele verden går over til bitcoins så får man ikke anarki.

Men du slipper i hvertfall unna avgifter til bankene.

Og on a sidenote så tror jeg ikke Norge som stat hadde fungert så bra om ingen betalte skatt. Jeg betaler skatt med glede - selv om jeg er missfornøyd med en del av politikken i Norge. Men jeg vet jeg får masse igjen for pengene.
Sitat av Warz Vis innlegg

Jeg quoter denne sånn at vi kan ha noe å le av om 3-5 år Helt seriøst, denne kommentaren er epic... Du kommer til å bli husket på samme måte som han fyren som spådde at verden bare ville trenge 5 datamaskiner eller han som spådde at internett bare var en liten fase og ville dø ut.

Les de tekniske detaljene og prøv på nytt.

Hva skal du gjøre når bitcoin brukes mer enn dollar og euro da? Oooppss... var kanskje ikke så lurt å ha pengene dine i sånne valutaer?

Tvungen betalingsmiddel! Nå er du faktisk inne på noe som gir mening. Så spørs det hvor lenge det kan vare da når ingen gidder betale skatt lenger, hvem tror du skal arrestere dem som ikke bruker norske kroner når de ikke får lønn lenger... du?

Det VIL komme et krakk i løpet av 5 år, jeg vedder 10 000 kroner. Men hva hjelper det med et 40-50% krakk når prisen har 10000% doblet seg først?
Vis hele sitatet...
jeg forutser et større krakk enn det du sier der. BitCoin vil bli et niche-produkt for speiselt intereserte.
Sitat av Warz Vis innlegg


Einstein: E = mc² ... ja jeg har det!!! det er E = mc²!!!
etse: Jeg føler du må få en liten reality check. Relativitetsteorien er langt i fra fantastisk som du skal ha det til.
Einstein: Skjønner du ikke etse!? Dette kan forandre verden!
etse: Jeg synes ikke det er noe spesielt. Relativitetsteorien er da virkelig ikke noe vi trenger, det eneste positive er at du kanskje blir nevnt på wikipedia liksom. Dette er virkelig ikke noe revolusjonerende; i praksis er det ingenting annerledes enn om du skulle funnet opp kosteskaftet liksom...
Vis hele sitatet...
For en utrolig dårlig sammenligning. Her snakker vi om spekulasjon i vlalutta, og du mener å ikke ha troen på dette er som å ikke tro på relativitetsteorien? Latterlig sammenligning
Sitat av Warz Vis innlegg


Ikke den anonyme delen, delen om at pengene er trygge uten å ligge i en bank, at ingen kan fryse kontoen din eller regulere deg, at ingen kan snoke i hva du gjør, hvor mye du har eller at ingen kan skatte deg. Systemet er desentralisert. Dette er en oppfinnelse vi har ventet lenge på.

Sånn rent bortsett fra at bitcoin er en begivenhet som vil endre historien så ja, jeg er med for pengenes skyld også, jeg ville vært med uansett, men om jeg kan bli rik er jo det en fin bonus
Jeg kjøper alle dine bitcoins for $0.000001 per stykke. Noen som byr mer?
Vis hele sitatet...
Ikke usansynlig at det i framtiden kan bli prisen på en bitcoin.

Man må og huske alle tekniske problemene med BitCoin.
1: Hvis systemet blir påvirket av "hackere" vil folk lett flykte fra det i frykt for å tape pengene sine
2: Det krever litt teknisk forståelse å bruke det
3: Mister du "walleten" din mister du alle pengene dine. Ingen bank passer på dette for det. Og innfører du banker er ting plutselig sentralisert igjen.
4: Folk kan stjele walleten din.

Selvfølgelig kan du sikre deg mot 3 og 4 om du har teknisk forståelse og husker å ta krypterte backup-filer og sørger for å bruke en klient som alltid krypterer walleten; men her er du langt over nivået til Ola Normann.