View Single Post
Warz's Avatar
Trådstarter
764
Sitat av etse Vis innlegg
Dette er helt klart et pengespill, all valutta er det op mange måter. Problemet her er at folk skaffer seg bitcoin fordi de vil bytte den tilbake til penger senere - noe som "hyper" opp prisen grunnet investering.
Vis hele sitatet...
Folk kjøper bitcoin fordi de tror bitcoin skal ERSTATTE pengene. Du kan tenke deg selv hvis hele verden byttet ut valutaene sine med bitcoin, eller bare hvis et lite filleland gjorde det, du kunne kjøpt alt du peker på for EN bitcoin!

Sitat av etse Vis innlegg
Jeg leser litt på forumer og ser jo at folk skryter dette oppi himmelen med argumentet "Kjøpt bitcoins og tjen penger, bare se på denne verdistigningsgrafen". Heck bare se på dine egne poster på forumet her. Selvfølgelig er folk fristet til å investere i dette; det lover jo lette penger.
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde hatt mulighet til å investere i microsoft når prisen var 1 øre, ville du ikke gjort det?

Sitat av etse Vis innlegg
Du kan virkelig ikke være så blind at do tror majoriteten at bitcoinene folk kjøper er kjøpt fordi de ønsket å kjøpre varer for de?
Vis hele sitatet...
Det er nok en del spekulasjon her ja, men helt klart en god del som kjøper varer (uten at jeg skal gå nærmere inn på hvilke type varer som omsettes mest i bitcoin)...

Sitat av etse Vis innlegg
Dette er folk som investerer penger fordi de forventer verdien vil øke, og de vil selge unna sine bbitcoins senere med stor avkastning. Om du f.eks. selger dine bitcoins nå har du gjort akkurat dette.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal jeg gidde å selge nå, tjene noen kroner når jeg kan tjene millioner? Bare fordi jeg er "redd" at det går galt? Nei, enten får jeg tape alt eller bli rik.

Sitat av etse Vis innlegg
Så jeg kan gå på visa.com og bytte om mine penger til bitcoin eller bitcoins til ekte penger? Nei, jeg må kjøpe det via sider som bitmarket.
Vis hele sitatet...
Så jeg kan gå på visa.com og bytte mine kroner mot dollar eller dollar til ekte penger (kroner) ? Nei. Jeg må kjøpe det via banker eller valutameglere.

Sitat av etse Vis innlegg
Ja jeg kan bruke paypal til å betale for de; men det var ikke detj eg mente. Jeg kan f.eks. ikke gå på www.komplett.no og betale med mine bitcoins der; da må jeg først konvertere de til ekte penger.
Vis hele sitatet...
Det er fordi komplett ikke har lagt inn støtte for bitcoin helt enda, når de har gjort det kan du kjøpe med bitcoin UTEN å veksle!

Sitat av etse Vis innlegg
Så nei, jeg kan ikke bruke bitcoins på nettet slik jeg kan med paypal;
Vis hele sitatet...
Ikke du nei, men det betyr ikke at andre ikke kan.

Sitat av etse Vis innlegg
kanskje på noen få sider jeg aldri har hørt om. Men ingen større aktører har tatt dette i bruk; og jeg blir meget overrasket om de gjør det.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke forvente at de store vil begynne å bruke noe helt nytt som bitcoin med EN gang. Det tok mange år før noen av de litt større rørte e-gold. Bitcoin har fortsatt lang tid igjen før de store vil begynne å plukke opp.

Sitat av etse Vis innlegg
Hæ? Vi har ventet på bitcoin i alle år? Hvorfor skulle vi ha ventet på bitcoin?
Vis hele sitatet...
Fordi vi ENDELIG kan slippe å være slaver kanskje? Slippe å betale 70% skatt, slippe å gjøre som vi blir befalt? Bitcoin vil gi menneskene FRIHET...

Sitat av etse Vis innlegg
Er da virkelig ikke noe vi trenger.
Vis hele sitatet...
Nei ikke de som trives som slaver, men er ikke alle som gjør det da vettu!

Sitat av etse Vis innlegg
Dette er virkelig ikke noe revolusjonerende;
Vis hele sitatet...
Jeg quoter denne sånn at vi kan ha noe å le av om 3-5 år Helt seriøst, denne kommentaren er epic... Du kommer til å bli husket på samme måte som han fyren som spådde at verden bare ville trenge 5 datamaskiner eller han som spådde at internett bare var en liten fase og ville dø ut.

Sitat av etse Vis innlegg
i praksis er det ingenting annerledes enn om du skulle kjøpe aksjer for en fiktiv bedrift mot en lovnad om at du kunne bytte denne aksjen tilbake igjen mot enda mere penger ved senere tid.
Vis hele sitatet...
Les de tekniske detaljene og prøv på nytt.

Sitat av etse Vis innlegg
Interessen for bitcoin vil stoppe opp fordi det kun er et gitt antall personer som er villige til å investere i dette; og disse har også bare en viss sum de er vilige til å investere. En eller annen gang når man dette punktet. Til forskjell, for dollar og euro vil du alltid kunne få kjøpt varer.
Vis hele sitatet...
Hva skal du gjøre når bitcoin brukes mer enn dollar og euro da? Oooppss... var kanskje ikke så lurt å ha pengene dine i sånne valutaer?

Sitat av etse Vis innlegg
Akkurat som norske kroner her til lands. Har du penger kan du alltid bytte disse mot varer da de er tvungen betalingsmiddel.
Vis hele sitatet...
Tvungen betalingsmiddel! Nå er du faktisk inne på noe som gir mening. Så spørs det hvor lenge det kan vare da når ingen gidder betale skatt lenger, hvem tror du skal arrestere dem som ikke bruker norske kroner når de ikke får lønn lenger... du?

Sitat av etse Vis innlegg
I tillegg står ikke verdien i forhold Ikke egentlig, for å si det slik. Jeg ville heller veddet 5000,- på at verdien av bitcoins først kommer til å stige en liten stund og innen 5 år har det skjedd et krakk i markedet fremfor å investere de i bitcoins og latt de stå der i 5 år.
Vis hele sitatet...
Det VIL komme et krakk i løpet av 5 år, jeg vedder 10 000 kroner. Men hva hjelper det med et 40-50% krakk når prisen har 10000% doblet seg først?

Sitat av etse Vis innlegg
Jeg føler du må få en liten reality check. Bitcoins er langt i fra så fantastisk som du skal ha det til. Det skal veldig lite til før en bitcoin er verd nesten ingenting.
Vis hele sitatet...
Einstein: E = mc² ... ja jeg har det!!! det er E = mc²!!!
etse: Jeg føler du må få en liten reality check. Relativitetsteorien er langt i fra fantastisk som du skal ha det til.
Einstein: Skjønner du ikke etse!? Dette kan forandre verden!
etse: Jeg synes ikke det er noe spesielt. Relativitetsteorien er da virkelig ikke noe vi trenger, det eneste positive er at du kanskje blir nevnt på wikipedia liksom. Dette er virkelig ikke noe revolusjonerende; i praksis er det ingenting annerledes enn om du skulle funnet opp kosteskaftet liksom...



Sitat av etse Vis innlegg
Jeg synes det er morsomt hvordan TS alltid sier at folk er med på dette fordi di ønsker er anonym betalingsenhet, og ikke fordi de ønsker å tjene penger på det; når det er helt tydelig er fra inleggene hans at han er med pga. pengene sin del; selv om han sikkert også liker den anonyme delen.
Vis hele sitatet...
Ikke den anonyme delen, delen om at pengene er trygge uten å ligge i en bank, at ingen kan fryse kontoen din eller regulere deg, at ingen kan snoke i hva du gjør, hvor mye du har eller at ingen kan skatte deg. Systemet er desentralisert. Dette er en oppfinnelse vi har ventet lenge på.

Sånn rent bortsett fra at bitcoin er en begivenhet som vil endre historien så ja, jeg er med for pengenes skyld også, jeg ville vært med uansett, men om jeg kan bli rik er jo det en fin bonus

Sitat av sugerøret Vis innlegg
dvs en verdi på 0.000000000. lykke til med å cashe tilbake kronene du investere i det.
Vis hele sitatet...
Jeg kjøper alle dine bitcoins for $0.000001 per stykke. Noen som byr mer?