View Single Post
Sitat av Warz Vis innlegg
Da har du misforstått.

Det jeg sier er:

Dersom etterspørsel går ned går prisen ned, hvis ikke bør det ringe noen bjeller.

Mulig jeg ikke forklarte det godt nok, men nok om det... det burde være veldig åpenbart.

Igjen har har vi litt problemer. Bitcoin kan ikke sammenlignes med et aksjemarket. Det er en valuta. Et nullsum spill.
Vis hele sitatet...
Dette er helt klart et pengespill, all valutta er det op mange måter. Problemet her er at folk skaffer seg bitcoin fordi de vil bytte den tilbake til penger senere - noe som "hyper" opp prisen grunnet investering.

Sitat av Warz Vis innlegg
Hvordan kan du vite at det er hovedgrunnen til at folk kjøper? Hvordan kan du vite at noen ikke for eksempel trenger anonyme penger til å handle på nett? Det du driver med her er ren synsing og spekulasjoner. En av de største drivkraftene bak bitcoin er liberalismen og dette i seg selv er grunn til at mange kjøper bitcoin.
Vis hele sitatet...
Jeg leser litt på forumer og ser jo at folk skryter dette oppi himmelen med argumentet "Kjøpt bitcoins og tjen penger, bare se på denne verdistigningsgrafen". Heck bare se på dine egne poster på forumet her. Selvfølgelig er folk fristet til å investere i dette; det lover jo lette penger.

Du kan virkelig ikke være så blind at do tror majoriteten at bitcoinene folk kjøper er kjøpt fordi de ønsket å kjøpre varer for de? Dette er folk som investerer penger fordi de forventer verdien vil øke, og de vil selge unna sine bbitcoins senere med stor avkastning. Om du f.eks. selger dine bitcoins nå har du gjort akkurat dette.
Sitat av Warz Vis innlegg

Har du sett en eneste nettside eller nettbutikk hvor de tar betaling i form av alert pay? (større en bitcoin) hva med liberty reserve? e-gold? moneybookers? neteller? paypal må du vel ha hørt om ?? hallo? visa?

Bare fordi du ikke har hørt om det betyr ikke at det ikke finnes, og benyttes av mange.


......eller du kan kjøpe ting med den.
Vis hele sitatet...
Så jeg kan gå på visa.com og bytte om mine penger til bitcoin eller bitcoins til ekte penger? Nei, jeg må kjøpe det via sider som bitmarket. Ja jeg kan bruke paypal til å betale for de; men det var ikke detj eg mente. Jeg kan f.eks. ikke gå på www.komplett.no og betale med mine bitcoins der; da må jeg først konvertere de til ekte penger. Så nei, jeg kan ikke bruke bitcoins på nettet slik jeg kan med paypal; kanskje på noen få sider jeg aldri har hørt om. Men ingen større aktører har tatt dette i bruk; og jeg blir meget overrasket om de gjør det.
Sitat av Warz Vis innlegg

Jeg her helt enig i dine observasjoner, men alternativ 2 vil aldri skje ved mindre noe bedre enn bitcoins oppstår.

Hvorfor skulle interessen stoppe opp? Menneskeheten har ventet på bitcoin i flere århundrer! Vi har kjempet til døden, trosset de kaldeste klimater til de varmeste hetebølger, vi har overlevd de verste byllepester og pandemier, vi utforsket verden, universet, vi har erobret land og strand, funnet opp lyset, strøm og internett, alt bare for at vi endelig kunne finne opp det viktigste av alt: bitcoin.
Vis hele sitatet...
Hæ? Vi har ventet på bitcoin i alle år? Hvorfor skulle vi ha ventet på bitcoin? Er da virkelig ikke noe vi trenger. Det eneste positive med det er at man lett kan betale for svart arbeid og kjøpe ulovelige ting uten å bli tracket tilbake. Dette er virkelig ikke noe revolusjonerende; i praksis er det ingenting annerledes enn om du skulle kjøpe aksjer for en fiktiv bedrift mot en lovnad om at du kunne bytte denne aksjen tilbake igjen mot enda mere penger ved senere tid.

Interessen for bitcoin vil stoppe opp fordi det kun er et gitt antall personer som er villige til å investere i dette; og disse har også bare en viss sum de er vilige til å investere. En eller annen gang når man dette punktet.
Sitat av Warz Vis innlegg

Så kommer du her å sier du at "interessen kan stoppe opp"...! Fortell meg hva nøyaktig er det du ikke skjønner med bitcoin??

Nøyaktig likt som dollar og euro med andre ord.
Vis hele sitatet...
Til forskjell, for dollar og euro vil du alltid kunne få kjøpt varer. Akkurat som norske kroner her til lands. Har du penger kan du alltid bytte disse mot varer da de er tvungen betalingsmiddel. Du kan ikke kreve å måtte betale å få betale i form av bitcoin på samme måte.

I tillegg står ikke verdien i forhold
Sitat av Warz Vis innlegg
Wow, litt av en påstand!
Vis hele sitatet...
Ikke egentlig, for å si det slik. Jeg ville heller veddet 5000,- på at verdien av bitcoins først kommer til å stige en liten stund og innen 5 år har det skjedd et krakk i markedet fremfor å investere de i bitcoins og latt de stå der i 5 år.

Sitat av Warz Vis innlegg
Så da har jeg forstått deg rett i at ingen vil ha interesse av en anonym, ustoppelig, uregulert valuta bortsett fra dens investeringsverdi. Ikke så dum du!
Vis hele sitatet...
Ikke det jeg sier, men det er ikke derfor folk bruker penger på bitcoins per dags dato. De som bruker penger på bitcoins i dag er folk som investerer. For i dag kan du desverre ikke være anonym selv om du har bitcoins. For du kan faktisk ikke kjøpe noe for de, med unntak av noen veldig få utvalgte nettbutikker.
Sitat av Warz Vis innlegg
Hadde du investert 82500 kroner når jeg fortalte deg om bitcoin hadde du vært millionær i dag. Jeg er ikke blitt millionær helt enda, men når jeg er ferdig her kan jeg nok kjøpe både deg, kona di, huset ditt og bilen.
Vis hele sitatet...
Igjen, her beviser du nettop det jeg sa med at folk ivesterer i bitcoins. Du er interesert i bitcoins siden du kan tjene penger på å kjøpe di i dag og spare de over tid. Akkurat som så mange andre. Og det er akkurat denne troen og håpet om at man kan tjene masse penger på dette som gjør at verdien øker såpass fort; og en verdi basert på investering og håp om avkastning på denne måten er dømt til å støte på en krakk.

Jeg føler du må få en liten reality check. Bitcoins er langt i fra så fantastisk som du skal ha det til. Det skal veldig lite til før en bitcoin er verd nesten ingenting.

Jeg gir bitcoins 5 år, så vil verdien være en god del lavere enn den er i dag; mest sansynlig en god del før.

Sitat av esl Vis innlegg
Venter bare på krakket, tipper det kommer før sommeren er omme. Det er alt for høy risiko til å investere noe i dette, det er alt eller ingenting. Alle som deltar (TS er et godt eksempel) har troen på å bli rik i en fei, og som vanlig når det skjer går det til helvete. Motstanden (hvor mange som vil selge) på Bitcoin (ser det som en aksje) vil øke i takt med prisen, dermed må det lempes inn mer og mer håpefulle millionærer for å få en høyere bitcoinpris.

Slik jeg ser det er det en enorm haussing - hvor alle skal bli rike -, og når en eller flere har tatt en pen gevinst vil alt falle sammen og kan le hele veien til banken.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er morsomt hvordan TS alltid sier at folk er med på dette fordi di ønsker er anonym betalingsenhet, og ikke fordi de ønsker å tjene penger på det; når det er helt tydelig er fra inleggene hans at han er med pga. pengene sin del; selv om han sikkert også liker den anonyme delen.
Sist endret av etse; 3. juni 2011 kl. 00:47.