View Single Post
Warz's Avatar
Trådstarter
764
Da har du misforstått.

Det jeg sier er:

Dersom etterspørsel går ned går prisen ned, hvis ikke bør det ringe noen bjeller.

Mulig jeg ikke forklarte det godt nok, men nok om det... det burde være veldig åpenbart.

Sitat av etse Vis innlegg
Og det virker ikke som du har lyst til å se problemene med bitcoins. Det er helt klart muligheter til å tjene seg noen raske penger der; akkurat som man kunne på askemarkedet i USA før 1929.
Vis hele sitatet...
Igjen har har vi litt problemer. Bitcoin kan ikke sammenlignes med et aksjemarket. Det er en valuta. Et nullsum spill.

Sitat av etse Vis innlegg
Men hovedsaken til at folk er villige til å betale for bitcoins er fordi de ønsker å investere i BitCoins slik at de kan tjene penger selv; ikke fordi bitcoin er noe folk trenger for å kjøpe varer. For det er utrolig begrenset hvor du får brukt bitcoins.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du vite at det er hovedgrunnen til at folk kjøper? Hvordan kan du vite at noen ikke for eksempel trenger anonyme penger til å handle på nett? Det du driver med her er ren synsing og spekulasjoner. En av de største drivkraftene bak bitcoin er liberalismen og dette i seg selv er grunn til at mange kjøper bitcoin.

Sitat av etse Vis innlegg
Jeg har faktisk ikke sett en eneste nettside eller nettbutikk av de jeg bruker som er villige til å ta i mot betaling i form av bitcoins.
Vis hele sitatet...
Har du sett en eneste nettside eller nettbutikk hvor de tar betaling i form av alert pay? (større en bitcoin) hva med liberty reserve? e-gold? moneybookers? neteller? paypal må du vel ha hørt om ?? hallo? visa?

Bare fordi du ikke har hørt om det betyr ikke at det ikke finnes, og benyttes av mange.


Sitat av etse Vis innlegg
Så det er på mange måter en ubrukelig valutte; og det eneste du kan bruke den til er å investere i den slik at du skal tjene penger.
Vis hele sitatet...
......eller du kan kjøpe ting med den.

Sitat av etse Vis innlegg
Verdiøkningen kan derfor kun skje i form av et av 2 tilfeller som begge grunner i investeringer:
1: Eksisterende brukere av bitcoins ønsker å tilegne seg større andeler, og er villige til å betale for det.
2: Folk klarer å verve andre til å investere i bitcoins og på den måten øke interessen og etterspørselen.

Så hva skjer når rekruteringsprosessen ikke lenger går like bra? Da skjer en av 2 ting:

Alternativ 1: BitCoins er såpass godt innarbeidet at det er en sosial akseptert betalingsmiddel av massene og man kan utveksle BitCoins mot faktiske varer i flere netbutikker. Dette gjør at eksisterende brukere kan være villige til å kjøpe bitcoins av andre brukere for å handle til seg varer for disse bitcoinsene.

Alternativ 2: Interessen stopper opp, og etterspørselen synker. Verdiøkningen vil enten skje saktere eller stoppe opp; eventielt vil verdien synke. Dette vil føre til at de som kun har kjøpt bitcoins fordi de ønsker å investere vil prøve å selge unna sine BitCoins og få avkastningen sin. Problemet her er at de fleste brukere av BitCoins er folk som har investert; og ikke folk som faktisk vil bruke det. Så dette betyr at det vil plutselig bli veldig mange som ønsker å selge "produktet", men ikke lenger så mange som vil kjøpe. Dette betyr at etterspørselen synker og dermed også verdien. Dette vil igjen føre til at prisen synker enda fortere - og du har en ond sirkel som er grunnlaget for de fleste børskrakk.
Vis hele sitatet...
Jeg her helt enig i dine observasjoner, men alternativ 2 vil aldri skje ved mindre noe bedre enn bitcoins oppstår.

Hvorfor skulle interessen stoppe opp? Menneskeheten har ventet på bitcoin i flere århundrer! Vi har kjempet til døden, trosset de kaldeste klimater til de varmeste hetebølger, vi har overlevd de verste byllepester og pandemier, vi utforsket verden, universet, vi har erobret land og strand, funnet opp lyset, strøm og internett, alt bare for at vi endelig kunne finne opp det viktigste av alt: bitcoin.

Så kommer du her å sier du at "interessen kan stoppe opp"...! Fortell meg hva nøyaktig er det du ikke skjønner med bitcoin??

Sitat av etse Vis innlegg
Mens de som kjøper seg inn på slutten(og de som ikke selger sine bitcoins i ønsker om å tjene enda mer) vil enda opp med ingenting.
Vis hele sitatet...
Nøyaktig likt som dollar og euro med andre ord.

Sitat av etse Vis innlegg
For dette er ikke en valutta som vil vare i lengden;
Vis hele sitatet...
Wow, litt av en påstand!

Sitat av etse Vis innlegg
den vil kun ha en verdi så lenge folk er nyskjerrige og ønsker å investere penger i den - og det til ta slutt en eller annen gang, man vet bare ikke når.
Vis hele sitatet...
Så da har jeg forstått deg rett i at ingen vil ha interesse av en anonym, ustoppelig, uregulert valuta bortsett fra dens investeringsverdi. Ikke så dum du!


Sitat av Bombasa Vis innlegg
Warz, hvor mye har du investert bitcoins?

Du forsvarer det jo som om du har plassert alt du eier i bitcoins..
Vis hele sitatet...
Hadde du investert 82500 kroner når jeg fortalte deg om bitcoin hadde du vært millionær i dag. Jeg er ikke blitt millionær helt enda, men når jeg er ferdig her kan jeg nok kjøpe både deg, kona di, huset ditt og bilen.

Må bare legge til at den økonomiske vinningen jeg har av at bitcoin går opp i pris ikke er hovedgrunnen til at jeg engasjerer meg for bitcoin, men det er jo en bonus

Det viktigste med bitcoin er at vi nå er vitner til en total endring av historien, velferdssamfunnet som vi kjenner det, skatt og avgifter, reguleringer, alt vil bli totalt forandret når vi er ferdig her.
Sist endret av Warz; 3. juni 2011 kl. 00:09.