View Single Post
Warz's Avatar
Trådstarter
764
Sitat av etse Vis innlegg
det er meget begrenset utvalg av plasser du kan bruke bitcoins. Om bitcoins blir like utbredt som paypal kan jeg ha troen på at verdien i dag vil kunne være reell over lenger tid; men slik jeg ser det i dag tror jeg kursen på den er veldig skjør; og at så fort etterspørselen synker litt vil mange spekulanter hoppe av lasset og prøve å selge alt de har investert i; noe som vil skape et krakk.
Vis hele sitatet...
Flott, da blir det mer på oss som gjerne kjøper.

Men hvorfor skal folk være interesert i å ha bitcoins når det nesten ikke kan brukes noen plasser per dags dato. Er jo veldig få nettbutikker som har støtte for dette.
Vis hele sitatet...
Fordi de kan ha en økonomisk gevinst. De som begynner å bruke bitcoins først kan tjene veldig gode penger. Bare se nå... de som kjøpte og godtok bitcoins i sin nettbutikk siden starten har tjent enormt!


Warz: ei forutsetning er jo da at det er folk som er villige til å selge varer for bitcoins, for eg har ikkje heilt tru på ein valuta som kun vert nytta til å kjøpe anna valuta. Kor mange plasser kan eg kjøpe ei vare med bitcoins?
Vis hele sitatet...
Du finner en del steder her:
https://en.bitcoin.it/wiki/Trade

men finnes flere steder og det blir bare flere...

For meg er det uinteressant å ha ein valuta der eg må veksle til meg annan valuta for å få kjøpt varer og tenester for den. Og eg tipper veldig mange har det på samme måten.
Vis hele sitatet...
Hva velger du:
1. Ha alle sparepengene i en valuta som stiger 10% i verdi verdt år
2. Ha alle sparepengene i en valuta som synker 10% i verdi verdt år

Selv om du må veksle hver gang du skal kjøpe noe ville jeg nok valg 1