View Single Post
Trådstarter
40
Sitat av freakypedro Vis innlegg
En tidligere bekjent fortalte til sin lege sammen med psykologen sin på et felles møte de hadde at han hadde satt en sprøyte med heroin som resulterte i overdose og død av hans kjæreste. Kort tid etter ble han arrestert og siktet for uaktsomt drap og at han forlot en person i hjelpeløs tilstand. Viste seg at det var fyrens lege som hadde gitt informasjonen til politi.
Gjelder ikke taushetsplikten om det er snakk om grove forbrytelser ? Selv om det har skjedd for, la oss si 3 år siden ? Eller brøt den legen og psykologen taushetsplikten sin ?

Hadde tenkt og laget en tråd angående dette før men nå dukket det opp en så jeg får stilt spørsmålet jeg har lurt på lenge allikevel
Vis hele sitatet...
Legen har taushetsplikt, så dette var nok et brudd på taushetslikten.
Sitat av 420master Vis innlegg
Mine psykologer har da alltid sagt at de er taushetsbelagt men ikke i det uendelige og grove ran med personskader. Gamle drap eller drap som ikke er begått ikke går innunder taushetsplikten?
Vis hele sitatet...
Høres ut som tull. Alle skal holde kjeft, med mindre det er en fare for at du kommer til å gjøre noe som er en risiko for deg selv eller andre.