View Single Post
Har nylig startet med Aduvanz. Forstår det sånn at det slår ut som amfetamin på rustest. Tolker det dit hen at dette gjelder både urin, blod- og spyttprøve i følge https://www.rustelefonen.no/2017/07/elevanse-2/

I dette svaret står det at han må regne med å levere fra seg førerkortet mens en sakkyndig undersøker saken. Dette svaret er udatert, så vet ikke om dette gjelder lengre.

Jeg har misbrukt amfetamin før, og mistet førerkortet grunnet det. Det fikk jeg nylig tilbake etter å ha vært ren i over et halvt år. Jeg er en kjenning av Politiet, og spesielt noen utvalgte sivilpoliti kjenner meg og min bil veldig godt, og stopper meg garantert hver gang vi møtes. Da må jeg avgi spyttprøve.

Det har ikke skjedd enda, men er bare et spørsmål om tid. Den spyttprøven vil jo gi positivt utslag for amfetamin grunnet Aduvanz. Noen som har vært i lignende situasjon og har kjennskap til lovverk jeg kan bruke? Eventuelt noe jeg kan forberede i forkant som kan være greit å ha med under kjøring? Tenker da på bekreftelser av noe slag. Jeg blir jo garantert stoppa hver gang jeg møter de, kjipt å miste lappen potensielt flere ganger i måneden fordi jeg går på medisiner.

En annen ting er at jeg fremdeles tar urinprøver hos fastlege. Lurer på å ta kontakt og spørre om det egentlig er vits i lengre. Det vil jo vise positivt hver gang, og legen kan jo ikke vite om det er grunnet medisinen eller annet stoff. Noen tanker rundt dette?