View Single Post
Sitat av pickaboo Vis innlegg
VAS. Hvis BBC's uttaler om Graham H , er din informasjon om denne fantastiske mannen så har du mye arbeid og kom for pokker ikke å snakk om kildemateriale. Du kan starte med å se Quest for the lost Civilization og minne deg selv på at den er fra 80-tallet og full i teorier og "hva om". Etter den kan du gå videre med samtlige podcaster han deltar i med Joe Rogan.

Tenk nøye gjennom dette: er du overbevist om at vår sivilisasjon er kremen av allle potensielle sivilisasjoner gjennom 4.3 milliard år ? Du er ikke aleine, så du er heller ikke å bebreide i den grad. Kanskje nettopp av den grunn at det har vært så mye motbør for de som har tatt opp hansken , gransket muligheter og uttalt seg : "hva om ..." .

Når du har fullført kan du avslutte med intervjuet mellom de to legende GH og J.A.West ( r.i.p.) og se om det hjelper på tilnærmingen til det hele. https://www.youtube.com/watch?v=HtKlDXnmBoc

Eventuellt kan man bare følge materialet vi ble presentert på barneskolen osv, og slakte teoriene til alt av folk som forsker på alt mellom himmel og gjord, og si at : nei, vi tar ikke høyde for ny informasjon takk. Og vi har aldri tatt feil.
Vis hele sitatet...
Har du overhode vurdert muligheten for at Graham Hancock tar feil, har du på noe som helst måte undersøkt om det er mulig at han tar feil?
Er det det for deg knekkende likegyldig hvorvidt det finnes beviser for at noe faktisk har funnet sted eller ei, er det slik å forstå at så lenge det for deg høres troverdig ut, så er det godt nok?
Tror du at alt som finnes i tradisjonelle lærebøker utelukkende er basert på synsing?

For meg fremstår du som religiøst overbevist og helt lukket for muligheten om at Graham Hancock kan ha kommet frem til feil konklusjon. Noe som for meg virker som et veldig ugunstig utgangspunkt, jeg på min side er veldig lang fra overbevist, og din måte å argumentere på virker for meg veldig lite overbevisende.
Og det å vise til podcaster og intervjuer er ikke akkurat med på styrke hverken din eller Graham Hancock sin troverdighet.

Hva tenker du om Stonehenge?
Stonhenge har også vært omspunnet av myter, men forskning har gjort at man nå med rimelig stor sikkerhet kan forklare hvorfor Stonhenge ble bygget, hvordan og hvorfor.
Hva er det som skiller Göbekli Tepe markant fra andre byggverk gjort av mennesker uten dagens teknologi?
Sist endret av Veggen; 25. mai 2019 kl. 22:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.