View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Bare for å gjøre det klart for alle;
selvsagt mener jeg islamister er muslimer, -(i og med at det ble diskutert litt lenger oppe, over innlegget mitt, og Dumdidum nevnte såvidt islamisme vs muslimer)-, men dagens militante, radikale, Al-Qaida-ideologi om man kan kalle det, avviker sterkt og sikkert delvis veldig sterkt ifra essensen i islam.

Radikale og militante muslimer viser ofte til "tidligere tider", og tidligere riker/kalifater. Gjett hva; gjennomsnittlig var islam i f.eks si middelalderen og rundtomkring renessansen jevnt over mer "liberal" overfor egne trosfeller og mer tolerant overfor andre trosretninger (deriblant jøder!) enn den er nå. Idag f.eks er jøder, hinduer og kristne(og forsåvidt Israel) et felles hatobjekt.

Såklart islamister er muslimer, men det de har klart å gjøre er det som flere fascistiske kristne grupper gjorde tidlig på 1900-tallet; å radikalisere religionen, få den mye, mye strengere, få den til å bli diskriminerende, intolerant og tverr, samt utøve sterkt hat mot selv minste motstand. På den måten er altså islamisme er voldelig og ekstrem utgave av islam, og *en ideologi*, ikke *en religion*. Men som sagt, ja, den springer ut ifra islam.

Sitat av fardin123 Vis innlegg
Alle muslimer er terrorister uansett.
Vis hele sitatet...
Hold kjeft, eller get the fuck of tråden her, ...anbefaler jeg deg. Du har fått 29Kp på étt innlegg som er slettet.

Sanke enda litt mer Kp med "muslimer er terrorister, uansett.." kanskje?

Beklager dere andre, jeg bare måtte. Var ingen andre som jeg så som ga det her innlegget noe tilsvar.
Sist endret av aeon_illuminate; 25. april 2013 kl. 01:32.